Wednesday, April 29, 2009

.: Kesah kaseh hari Selasa :.

Amat bermakna kerana Selasa bermakna hari yang berada di tengah2 hari aku bekerja…
Dalam diari hidup aku, SELASA = BAJU BARU.. sebab hari2 lain adalah hari yang terkecuwali untuk aku pakai baju baru… korang pakai baju hari ape ek?? hehehe.. * pakai baju baru pom nak blog jugak ker? Uishh.. mustilah….

Sebabnyer baju aku tak macam baju korang2 semua.. baju aku macam baju Puteri Raja.. Tapi baju Puteri Raja tak macam baju aku * dengan nada jauh hati…



Upah : 20 hinggit sahaja * dulu 18 je tau… murah kan?

Jarak benang yang digunakan : menepati kehendak seorang customer.. lagi kecik jarak benang, lagi kemas jahitan itu… * tapi kalau terlalu kecik, tak cantik gak.. ngam2 dah kira ok.. Dah macam kelas menjahit la pulaks dik…

Baju ni berjaya disiapkan dalam masa kurang lebih 4 bulan.. hehehe… giler lama kan?
Ala..yang ni tak lama sangat.. ada lagi lama tau.. ngam2 SETAHUN baru siap tau..huhuhu.. tapi still tak boleh pakai lagi, alsebabnyer.. terlalu besar baju itu.. so, kite kenelah baiki balek… Kite kene tambah lagi setengah tahun = 1 tahun ½.. ntah bile dapat pakai.. tak tau la..


Baju yang terkeluar dari normalnyer… jugak mengambil masa 4 bulan utk disiapkan and musim baju ni dah pom berlalu…huhuhuhu… * Mebi orang tak akan perasan..
Normalnyer : Baju sepatutnye menjadi kain.. dan kain menjadi baju.. senang cite.. yang gelap untuk kain.. yang cerah untuk baju… * saje nak panjangkan ayat~!

Baju ni dah tersilap potong.. * Tak yah tunjuk muka cuak Mak Teh... muka bersalah pom, mak teh simpan jauh2.. hehehehee..

It’s ok Mak Teh sebabnye : bile makcik aku tepon, aku just cakap.. buat yang mane Mak Teh rasa ok… sebab dah lupe camne rupe kain baju ni.. Last, nilah jadinyer.. kaki kain dia tu la yg buatkan Mak Teh aku konpius.. Aku pakai jer even aku rasa nak gelak guling guling…

Tett~!! * saje hentikan cite ni tanpa bagi signal..

2 comments:

  1. lama tak pakai baju kurong...

    sejak jadi mak buyonnnggg... wakakakaa

    ReplyDelete
  2. Takpe wanie...

    skang pakai la dulu UNIFORM comey..
    nanti2 leh join pakai baju kurung balek..
    hehehehhe...

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.