Wednesday, July 29, 2009

.: Email Em-aida :.

Mohon perhatian mohon perhatian..* yang ni tak berapa nak tertib intronyer (x) ..

Salam dan Selamat Sejahtera kepada semua warga sekalian..intro ok! (/)

"BLA BLA BLA..mohon kepada semua pengguna email supaya dapat mengemaskini inbox masing-masing dengan membuang "delete" email yang tidak dikehendaki atau mengalihkan kepada storan local (PC) & BLA BLA BLA ..." Admin IT

Whooo! terasa sungguh terkesan berkali kali..ha ha ha .. orang salah memang cepat terasa.. ape nak jadi kat kawan ketua kampong ni sorang eh?? bile dah baca emel tu, nak senyum seindah suria pom dah tak jadi.. * senyum ngan muka bersalah jadinyer..

Reminder itu menguatkan lagi azam aku untuk membuat gotong royong perdana pada inbox aku..

Fakta:
  • kurang lebih 1053 emel perlu diberi perhatian yg sirius!
  • terdapat lebih 15 folders dalam emel ni..tak delah banyak sangat kan?
  • emel yang terdapat di dalam folder ada yg belum di forwadkan lagi
  • draft, send, trash - mempunyai lebih dari ratusan emel..
Sila bela diri * saya tak salah encey~! :
  • dah banyak dah emel yang didelete..seb baek tinggal 1053 aje tau..err! tak termasuk lagi dengan emel yang baru menjengah masuk.. :D dan dah banyak juga, dah aku forwardkan pada emel YAHOO! tau..takpe, usaha lagi eh..
  • folders la sebab nak menggugle dengan lebih mudah...lagipun senang nak bezakan emel basahan atau pom tak... hehehehe..yela, kenkadang tak sempat nak baca..so, kite campakkan aja dalam folder yg ada..senang kan?
  • forward?? urrmmm..sejak cekgu dah tak de..dah agak malas nak memenuhkan inbox sahabat sahabatku yang lain.. sigh! mungkin saya perlu mencari cekgu baru mengajar saya..
  • untuk folders 3 serangkai ni * send, draft, trash...2 3 hari sebelum dapat emel berapi itu, dah saya cantas lalu bakar dengan kadar yang cepat tau..tapi masih ada lagi sisanyer
hahaha..ok ok! mengaku salah..

MOU:
  • semua penumpang.. duduk dediam yer..nak memulakan 5S nih..modal spiritual dah ada nih, modal fizikal bile nak menjenguk?? :p
Current mood : kepenatan macam nak pitam aje ari ni..Owhh~! err..tak baek mengeluh...

2 comments:

  1. umanggg ai banyak nye emel.. kalau aku emel banyak cam tu selalunye spam jek.. tak payah baca.. terus delete.. ekekekekke.

    ReplyDelete
  2. mslhnye ni bkn spam..semenye emel 'bersih' ..wakkakaakaa

    tp ada sempat ngan tak sempat bc aje..emel berilmiah yg aku sayang..hihihi..

    kalo ada masa, nnti aku penuhkan inbox ko eh..hehhehe.. * jgn muntah ijau dah nnti..

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.