Sunday, August 30, 2009

.: Nur Ramadan :.

Nak tulis banyak banyak..macam tak de idea..senang cite kite kumpulkan dan pintalkan menjadi satu sup bunjut..kire ok la kan? :D

1st day Ramadan : kan ke hari Sabtu..lepas aje balek buat report pasal accident..tak sempat nak sampai umah..maknanyer dan memang sahih..kami satu family kene berbuka puasa kat tengah jalan.. * bukan tengah jalan raya tau..jangan ngada ngada buat ngengada tak faham.. berenti kat surau area Setiu..surau tu tak de orang pom..sajian berbuka kami..kurma + air mineral + agar agar..tu jer..ops! ada lagi satu...kue ada kelapa..atau lebih dikenali kue..hehhehee...luper..

hari hari Ramadan lain : akak akak aku menjadi chef yang glamer dikalangan kami adek beradek..setiap menu yang dihidangkan memang licin..menunjukkan kesedapan tahap tak hengat! hahahaaa.. * kembang la kalau akak aku tau..

benda biasa di hari Ramadan : tiap kali berbuka..mesti air akan tumpah..sape lagi kalau bukan anak anak buah aku punyer keje..membantutkan selera la jugak..tapi tak lama..ada la dalam 2 minit..pas tu..agenda makan makan diteruskan sampai abes..Alhamdulillah..rezeki yang diberi amat banyak dan luas.. * janji ayah aku berselera..cukup menggumbirakan hati..

Pasar Ramadan : entah...baru sekali menjejakkan ke pasar Ramadan..macam biasa jer..tak de chemistry dengan dia..pergi ke tak, tak menjadi hal dalam diri..

Teraweh : maseh belum berkesempatan menjejakkan kaki ke surau atau masjid untuk sama sama menunaikan teraweh..dulu, time arwah mak aku ada..biasa kami bertiga * ayah, mak and aku naek kete kalau ke surau kampong sebelah..kalau kat surau kampong sendiri, aku akan curi curi balek bile dah lapan rakaat..nak nak kalau time aku MALAS..hehehe..terbayang wajah mak aku yang mesti senyum tengok aku curi curi undur diri dari saf... * rasa rindu..

petang petang lepas balek keje : kalau dulu, lepas aje balek keje..terus ke dapur tolong mak aku.. * tapi, tak de la rajen mana minah nih..hahahaa.. tapi skang, balek keje, tolong akak aku kat dapur..berbeza kan? memang berbeza..

ok la..nanti lagi banyak plak cerita kenangan yang timbul..apa pun..last week dapat sms dari abang aku..

"Ya Allah, Ampunkanlah dosa ibu kami..Lepaskanlah dia dari azab kubur..Jadikan kuburnya salah sebuah taman taman syurga-Mu..Masukkan ia ke syurga-Mu tanpa hisab dengan Rahmat-Mu..Ketemukan kami semua di syurga nanti..Amin" * sebak

* terima kasih untuk ahli keluarga atas sokongan, dorongan yang memang tak terbalas rasanyer..mak cik pak cik aku...mak ayah kawan kawan aku..kawan kawan mak aku..kawan kawan sekerja..kawan kawan sekolah..kamu kamu juga...ustazah sekolah dulu..orang orang kampong dan SEMUANYE LAH...TQ

1 comment:

Terima kasih atas pandangan.