Thursday, December 3, 2009

MC akhir tahun

Bangun-bangun aje tido.. terasa lain macam je.. saket perot.. aish! bagitau kat ayahanda "saya saket perot.." terus aje ayahanda aku kuar dari bilik air.. hehhehe..

lepas tu terasa cam "saya rasa cam nak demam je.."

Ayah aku tanya.. nak pil cina tu ke? dia ada.. urmm.. ok gak.. tapi tak terambil pom..

Time nak pegi keje, dah agak lambat.. urmm, pegi keje dengan $#$$$$.. hahhahahahaa.. sebabnye dah terasa seram sejuk wes! ala, baru 1st time buat cam tu.. hikhikhik..

Ayah aku tanya boleh bawak kete ke tak? suruh adek 1 aku bawak ke klinik.. urmmm, adek 1 tak mo hantar pi keje.. so, kene drive la pagi nih.. larat lagi setakat nak bawak kete kecik nih..

Dah sampai kat opis, terasa makin sejuk.. mak aish! demam betol nih.. kepala agak pening-pening.. pas tu terus ke klinik.. tq Dekmah sebab temankan orang tadi.. :)

Alahaii, doc pulak ada briefing ape ntah ngan semua staf dia.. so, kene la tunggu dalam beberapa puluh minit.. tak pe lah..

Sempat jugak Dekmah tolong cek aku.. hahhahaa..memula dia buat kat dahi dia sendiri.. benda pembaca suhu kebetulan ada kat kaunter, so dia amek la.. hahhahaa..

"Macam ni la doc buat.. "

Pastu aku plak yang jadi eksperimen dia.. uih! tinggi ni Daa.. 38 point bape ntah..

Pas abes aje doc briefing,

"Kenapa nih?" tanya Kak Na.. hahhahaha.. nape la leh wat entri banyak dialog nih.. aku tak faham betol lah.. hahhahhaa..

"Macam nak demam la.."

Pas tu terus aje nurse cek.. dia tanya.. "demam ke?" ni nurse baru tau.. baek jugak..

"Ye kot, macam nak demam.." aku takut silap je.. kan aku cakap demam dia cakap tak demam..

Masuk jumpe doc.. dia cek macam-macam, tekak, lidah, belakang kita..

Aku takut kalau dia cakap kene ini la kene itu lah.. seb baek demam biasa..

"Suhu badan maseh tinggi.. kalau maseh tak kurang jugak.. kene datang lagi.."

Time nak amek ubat plak..

"Berapa hari dapat mc?"

"Sehari.. tak mintak pom mc.."

"Memang la kene bagi mc, kene berehat.. haa, yang ni makan bla bla bla.. haaa, balek tu tido tau.. rehat.. jangan pegi maen hujan plak.."

"Yelah, yelah.. hehehhehehe..."

Tapi dah bosan la asyek tido je.. sebabnye larat nak bangun.. even panas maseh ada lagi.. Biasa kalau demam, aku tak pegi klinik.. biar baek cam tu aje.. tapi yang ni musim penyakit banyak.. takut la jugak.. banyak betol merepek entri nih.. hihihihihi.. bosan ditambah pulak dengan kelaparan.. tadi dah makan.. skang lapar balek..

Ok, entri ni menunjukkan kebosanan mencecah darjah yang tinggi..

1 comment:

Terima kasih atas pandangan.