Monday, January 11, 2010

Nota Untuk Ayahanda

Kehadapan ayahanda yang disayangi.. he he he..
Sewaktu nota ini ditulis.. saya baru aje selesai basuh pinggan mangkuk dan ayahanda pula baru aje selesai makan-makan..

Tak tau la sedap ke tak lauk yang saya masak..
Harapnye sedap menjilat jari.. hohohoho.. impossible! hahahaa..
Sorilah kalau ikan tadi saya tak balikkan dia.. saya tak tau.. hihihihi..
Saya geram bilemana Adek 2 cakap.. "Fail"
Abang 2 cakap "bolehlah" hahahha.. berpura-pura betol la..
Saya dah surf tenet tau.. tengok camne resepi asam pedas.. yang dorang masak.. memang menggoda nafsu makan.. tapi bilemana saya buat.. tak menjadi pom.. frust di sini tau ayahanda..
Nanti saya belajar tambah skill masak-masak eh..

Urmmm...
Saya terasa agak penat.. :D
Saya terasa nak baring-baring.. tapi dah maghrib..
Saya terasa lapar.. tapi nanti la dulu.. ish! perangai suke menangguh makan perlu dihentikan! ok.. esok akan berubah.. hehehe

Ayahanda tau tak..
Malam tadi.. bukan takmo pergi klinik cam yang saya janjikan tuh..
Tapi dah hampir 9 malam saya duk menunggu..kalau kite pegi klinik.. mesti kite punye turn lambat..

Saya tau.. ayahanda balek lambat sebab pegi tengok orang kampong yang saket.. saya tak kesah.. yang saya kesah kan.. lagi lambat kite ke klinik.. lagi lama kite menunggu.. ais! nanti nak tido lagi.. hahahahaa.. dahla pepagi pukulan bantal dah hinggap kat badan saya.. ayahanda tak tau.. Abang 2 pukul saya dengan bantal.. ces! hahahahaa... orang suruh kejutkan aje pepagi.. dia punye teknik.. menyakitkan hati dan saya tak boleh nak control gelak.. padahal dalam masa yang sama.. saya geram!! saya nak ikut jejak Abang 2 dan Adek 2.. err! ok.. azam harian saya bertambah lagi satu.. hahahha..

So, ayahanda faham kan sebab kite tak ke klinik malam tadi..
Bukan sebab AJL la.. kan saya dah janji.. dah siap siaga dah nak pegi.. hehehehe...
AJL sekadar selingan je..

Ok.. malam nanti, sebelum jam 8 pm.. kite ke klinik eh.. eh! dah nak jam 8 meh!
Saya tau ayahanda takut nak jumpe doktor..
Ayahanda takut kaki ayahanda kene "korek" hahahahaa.. InsyaAllah, takde pape la..saya kan ada sama.. nanti saya temankanlah ayahanda time jumpe doktor.. err! kalau boleh masuk sama la.. kalau tak.. ayahanda pandai2 la.. kalau takut sangat! jerit aje nama saya.. hahahaha.. ok! merepek..

Oklah.. saya tinggalkan nota ni dengan lambaian .. hahaha.. ayahanda tau tak, bilemana saya melambai pada ayahanda pepagi kan.. saya terasa seolah-olah saya ni maseh form 5.. hahahhaa..

Wokes! mau siap-siap dulu..

4 comments:

  1. setuju dng si tedi... hrp ayahdanya baca.. hee... asam pedas.. sedapnya..

    ReplyDelete
  2. dari tak pandai kita belajar, lama2jadi pandailah .. jgn bimbang.

    kzue yakin ayah aida berbangga ada anak dara cam aida ... hehehe

    ReplyDelete
  3. "ayahanda tau tak, bilemana saya melambai pada ayahanda pepagi kan.. saya terasa seolah-olah saya ni maseh form 5"

    sis,
    sangat suwitt..manish letim...bahagia bila baca berulang3kali

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.