Sunday, January 17, 2010

Tak semua jahat!!

Sedang elok-elok bersantai sensorang kat umah..tetibe ada bunyian "Salam.. amir ada?" wah.. berdialog la pulak.. he he he..

Erk.. buka aje tingkap kecik..eh! semua tingkap umah aku kecik la.. hahaha..

Aku : Nak cari amir ke?? dia takde..
Tetamu : a'aa.. nak bagi wallet dia..
Aku : haa?? eh! jap-jap.. * kene kuar nih..

Aku : kawan amir ke?
Tetamu : bukan.. saya nak bagi wallet amir.. terjumpa kat tepi kubur tadi.. duit semua berteraburan..
Aku : oo.. * terkezut .. dia memang biasa pegi kubur.. * aiks! ni kubur mane nih? Err.. kubur mane?
Tetamu : kubur Pengkalan Arang.. cari no tel tapi takde.. yang ada i/c nye aja.. jadi kami carilah pandukan alamat tu..
Aku : * urmm..bukan kubur mak aku.. mungkin kebetulan lalu la tu kot..

dialog bersambung...

Satu ilmu yang aku dapat.. tak semua orang jahat.. maseh ada orang yang berhati baek..mulia? urmm..baek sudah cukup kan? sekarang, dah jarang kite nak jumpa dengan lelaki yang ..ops! orang yang sanggup mencari rumah yang tak dikenali..semata-mata untuk memulangkan apa yang dijumpai.. * kalau boleh kembalikan dan cari balek si empunya barang la kan.. tambah-tambah tadi..dua-dua nya lelaki.. maseh muda.. sebab tu la..aku sangkakan kawan-kawan adek 2 aku..

Yang paling entahpape.. adek 2 aku rerupanya..tak sedar dia punye wallet jatuh! boleh?? bile dah aku send sms.. dia maseh blur2 katak.. uiks! bile dah teraba-raba poket.. urmm..barulah sedar and tersengih.. takdelah banyak mane duit kat dalam..* yang ni cite dia bilemana dia balek umah ye..hahaha..

Alhamdulillah! rezeki kamu maseh ada lagi la dek...


KataHati : jagalah barang leklok tau..

5 comments:

  1. Alhamdulillah,

    wallet bertemu dgn org yg betul!

    ReplyDelete
  2. Betullah aida .. tak semua orang jahat ... sesetengah sahaja.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..ada lagi org cam gini ye..x semua pon jahat

    ReplyDelete
  4. masih wujud insan baik dlm dunia ni..

    ReplyDelete
  5. yerp.. terharu sungguh!

    TQ.. hanya Allah yang mampu membalas jasa2 baek meke itu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.