Wednesday, August 11, 2010

La gen da Bu dak Se tangg

Err.. cite kite takde kaitan langsung dengan LBS.. saje je nak tulis tajuk tu..

Petang tadi, singgah pasar ramadan, sebenarnye takde niat nak singgah. Sungguh arh! Percaya arh! Tapi bilemana si adek 1 cakap nak berbuka kat umah.

Urmm.. sebagai sorang kakak yang ala-ala baru nak "aku kan kakak" ces! 1 2 3.

Sanggup la singgah sat. Tapi cuaca dah mendung. Dah nampak hujan sangat-sangat nak menangis ke bumi.

Berkira-kira, sempat ke tak.. sempat ke tak..

Ok, membeli dengan tangkas. Agak rambang melihat kuih muih beraneka bentuk dan warna. Semua colour LUNA dorang guna. Er, pernah gune LUNA tak? pensil kaler yang pemes tu la. Dulu kan, sape2 yang ada LUNA besar.. yang 24 kaler kalau tak silap.. Memang akan mencuri perhatian. Kenapa cite pasal LUNA? dan kenapa caps lock kan luna?? Ok, balek pada cite kite..

Tetiba ribut. Siriyes, ribut, hujan dah start dah. Macam nak tercabut khemah tempat dorang mencari rezeki. Sebelum hujan makin lebat. Kite kene hebatkan langkah kite. Alhamdulillah, selamat masuk dalam kete. Tapi sepanjang jalan, hujan memang lebat sangat-sangat. Banyak kayu-kayu pokok [ranting] yang jatuh kat jalan. Takut gak. Tak nampak jalan. Volume untuk wiper dipertingkatkan. Tapi tak berapa nak jelas gak. Volume kete diturunkan kepada 60-50kmh aje.

Sms pada adek 1, yelah dia balek keje naek motor. Sian. Tapi dah sampai umah. Alhamdulillah.

Akak ipar plak sms. [agaknye lah, sebabnye kite tak de simpan pun no phone dia. hehehehe.] Meluahkan rasa. Tak tau la dapat balek ke tak, sebabnye hujan lebat. Ok, mereka [abang 2 dan akak ipar] naek motor jugak.

Memula SIL dah pesan semalam, tugas aku just masak nasik saje untuk hari ni. Hehehe.. [bajet leh layan mata wink!] Tapinya, plan dah bertukar. SIL tak boleh balek.

Dengan gigih disamping semangat kekakakan yang membara. Sanggup la meredah onak di dapur memasak nasik, lauk pauk bermacam bagai [tolong jangan mengimaginasikan yang lazat-lazat ye]

Abang 2 sms [maaf, gune bahasa ibunda]

Abang aku : masak nasi dah ke?
Aku : nanak dan masak lake dah.

Abang aku : lauk bende
Aku : lauk setaraf chef wan. ikan masak gulai kuning, ayam goreng meletop [nasib tak hangit], ikan goreng tapi tak goreng agi ar, telor ngan sayur kacang

Abang aku : Ye ke, misti jilat kaki
Aku : itu sudah tentu. Jilat kuali kata ayahanda. [ok! ayat biasa kami memang kadangkala mengarut]


Sms tamat

Dah hampir 630pm, abang 2 and SIL balek umah. Hohoho.. ingat tak balek tadi. SIL kite bawak balek lauk. Yeyeh! [muka tak malu. huhuh]

Yang pasti, berbuka tadi amatlah best! Adek ipar ada [ingatkan bukak kat umah dia], adek sendiri ada, abang ada, ayah pom ada. Memang berselera sangat-sangat. Kali ni saya dah ada teman. 2 kawan fomfuan :)

Abang 2 dah kawen bulan 5 yang lalu. Adek 1 pom dah kawen bulan 11 yang lalu. Kirenya family kami makin mengembang. Dan akan mengembang lagik. InsyaAllah.

Semoga keluarga kami diberkatiNya, dirapatkan silaturrahim sampai akhirnya. Amin.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.