Sunday, August 15, 2010

Pengaruh yang lagha

Dalam perjalanan balek ke umah malam semalam. Sebelum tu, entri ni memang entri lagha. Jadinya, kalau tak nak buang masa, hehehhehe.. faham-faham la kan? :) Dan satu lagik, entri ni menggunakan bahasa jiwa bangsa negeri Terengganu. ngeee!

Aku : kite nok gi mane nih?? [sebab laluan di luar kebiasaan]. nak gi isi minyak ke? [takde orang nak layan soalan aku]. bestnye buah. kite beli nak? [kebetulan lalu kat pasar. tapi tetap takde orang nak layan]

Sambung agi..

Aku : oo.. nak gi isi minyak eh?? eh. mung beli aku air. dahaga ar. [tapi adek aku dah berlalu pegi kat kaunter]

Abang 2 turun dari kete [aku bajet nak masuk kedai shell tu]

Aku : mung beli aku air. dahaga nih.

Abang 2 : [tepuk poket sambil tersengih].

Aku : urmmm. [dah memang abang aku tak bawak duit] mung nak isi minyak ke? kalau aku gune minyak yang 97, amir pom sama aku rasa.

Abang 2 : steady aku. [dengan gaya sekali] woiiiii.. cepat ar skit!! wat nape agi??? [menjerit kat adik 2 aku, malu kat orang ramai ada abang gini]

Aku : ye tengah isi borang tu. borang peraduan.

Abang 2 : isi borang nape. dok tengok orang nak kuar tu.

[perbalahan mulut bermula. biasa lar. kalau tak selisih cakap memang tak sah. tapi biasa sat je la. takde lama2 kecuali kes-kes tertentu]

Abang 2 : [masuk dalam kete balek]

Ayahanda muka dah cuak akibat perbalahan kami. Lebih cuak bilemana dengar kete nak kuar.

Adek 2 : mu dok isi agi?? aku sudah bayar lama dah. dok "steady aku" ar mung.

Abang 2 : mane aku tau.

Adek 2 : adok. adok. dok "steady aku" [siap ngan gaya]

Aku : tengok, kete belakang ye pandai ar reverse. ye faham tempat isi minyak memang gini.

Abang 2 : [sengih . ok! lupe lirik di sini]

Aku : mu dok "steady aku". tengok orang depan, steady jer. hahahahha.

Ayahanda : [senyum menunjukkan muke "steady"]

Adek 2 : hok duk depan ni memang steady sokmo. hahahahha.

Ayahanda : [gelak je]

Lepas tu, benti plak kat kedai runcit. Hajat kami nak beli eskrem best! eskrem batang yang dua posen satu tu. heheheh.

Dalam kete.

Abang 2 : mung beli air batu lalu. cepat ar turun. terjun je. mung ni dok "steady aku" ar. lambat bertindak.

Aku : ces! nak turun gane. kete dok benti agi.

Abang 2 : tindakan kene pantas. kene sombong berlagak. "steady aku". terjun ar.

Aku : layan aku mung eh.

Adek 2 : [bagi duit 3 inggit. harap kakak, abang, ayahanda. urmmm.. tangan kosong :)] cukup ar nih. cepat ar gi beli.

Sebagai mangsa suruhan, turun la dari kete.

Antuuuuuuuuuuu..

Ces! budak puan nih. ada ke kata aku antu. mentang2 aku pakai telekung gini.

Aku : eskrem ada? yang dua posen tu ar.

Orang kedai : o, bulan pose ni dia tak buat. tak boleh nak rasa.

Aku : oooo.. [ada gak alasan gitu] kalau gitu. beli air batu ni jelah.

Kembali ke kete.

Aku : air batu je ada. eskrem adok. ye dok buat bulan pose.

Abang 2 : mung dok "steady aku". doh eskrem dua posen adok. beli ar cornetto 3.

Aku : hooo.. banyak lawo. duit ada bape sen je. nak eskrem cornetto. 2.30 je ada eh. mane cukup.

Abang 2 : mung kene sombong berlagak "steady aku" walau adok duit. mung order je 3..

Adek 2 : ho ar, pastu kene lempang di tuan kedai..

Aku + Abang aku + ayahanda + adek 2 = gelak lagha.

pot pet pot pet lagik..

Kalau kami yang dah besar dewasa camnih leh terpengaruh ngan drama kat tv. Urmm, bebudak apatah lagik. err.. kalau tengok cite tu, mesti faham dengan "steady aku".

Geng Surau : 730pm : Selasa - Sabtu [hahahah. tadi iklan baru tengok schedule cite nih]


* Adek 2 dah selamat sampai kat KL petang tadi. Alhamdulillah. Sunyi plak dia tak de. Nantikan kepulangan adek 3 minggu depan :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.