Friday, November 12, 2010

Mr. Mahmut

Bukan disebabkan musim hujan atau ape. Tapi hakikatnye, serangan daripada Mr. Mahmut atau nama asalnye SEMUT HITAM amatlah berleluasa. Sampaikan, letak aje gula, makanan atau pape jelah. Tak sampai 5 minit, dorang dah datang buat lawatan.

Agak menguji kesabaran.




Jug air nih, aku letak kat atas sinki. Eihh! sempat jugak dorang datang. Padahal kalau diikutkan logik, sinki tu dah basah. Tak tahu la semut jenis ape nih. Aku tembak karang. hahahhaha.


Tak larat nak buang sekor-sekor binatang nih. Kalau datang sorang tu, boleh la tahan. Kite boleh pungut dan buang. Ini tidak, satu kampong dia datang. Sape tak hangen.



Baru aje rajen nak buat air. Dia pulak potong angin!!

Tak tahu la camne nak buat nak hilangkan geng-geng Mr. Mahmut nih. Try la petua dari tenet kan, petua tu cakap letak kayu manis nanti semut tu akan berkurangan.

Ok, dah buat dah. Tapinye takde jalan jugak. Tetap dia datang melawat. Tak kira masa. Kalau letak lauk pauk kat meja, kene pastikan ada air kat dalam talam. Kalau tak lagi la seronok dia semua ni beronggeng. Dah letak lauk pauk kat talam, aihhh pandai pulak mereka ni. Dia boleh datang kat tepi-tepi lauk. Pastu penuh sesak kat atas meja buat perarakan. Hadoiiiiii. Manyak saket ati lorhh.

Tengok la nanti ape pulak aku nak buat. Nak try cari petua lain plak. Harapnye mencapai kejayaan yang maksimum.

3 comments:

  1. tu la kak aida...bengang gok ngan cik mut er...dok reti wase nok wat gane hor..huhuhu

    ReplyDelete
  2. mu tu manis sgt,bab tu byk sgt cikmut...hehe..mu try g bli ubt ape nth namenyer..ade gmbr smut dpnnya.plastik putih...kt psr kemaman ade banyok jual...try ler...

    ReplyDelete
  3. INA :
    memang lebih dari bengang. sebab melampau banyak dia. air masak pom boleh dia mari. hahaha. geram nih.

    ABIUMMI-KHALISH :
    tak beli lak ubat dia, sebab biasanye orang jual ubat cam pasir tu kan. kene letak kat tempat semut, masalah dia tempat semut merata-rata. huhuhu.

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.