Sunday, July 10, 2011

Fofular Rupenye


2 hari lepas, merayau-rayau kat angkasa maya ni. Dari satu belog ke satu belog [bajet macam le tour de langkawi].

Terjumpa satu kata-kata ni:

SABAR ITU INDAH

Lebih kurang 9 tahun yang lepas, aku ada tulis kata-kata ni dan diselitkan di dalam frame gambar bercorak kartun [teddy bear]. Oleh sebab frame tu kecik, permukaan dia pulak adalah dalam sebesar duit 50 sen macam tu, jadinya tak boleh nak taruk gambar. Lepas tu, kat depan dia plastik je [biasa kalau frame kaca kan?] Jadi aku spontan tulis Sabar Itu Indah. Tulis dengan pen aje, bertulisan tangan sudah tentunya :) Frame tu aku letak kat almari dengan barang-barang hiasan lain [sekarang dah takde dah, kene buang agaknye]. 

Dan pada hari ini, 2011 rupanya apa yang pernah aku tulis dulu, adalah fofular digunakan dan kalau kita baca tentang motivasi berkaitan sabar, memang ianya sangat-sangat INDAH.

Dan terjumpa jugak kata-kata ini di dalam bahasa Arab [sebelum ni tak tahu].

FASABRUN JAMIL.

Sebab tu lah [pada pandangan aku la kan], tulisan kita yang merapu-rapu di dalam belog, apabila di baca balik [kadang-kadang malu nak ngaku tulisan sendiri.], sebenarnya ia amat berharga pada kita di satu hari nanti. Percayalah [ntah-ntah aku sorang je yang caye pasal ni T_T]

[mode : senyum dari hati. eces!]







1 comment:

Terima kasih atas pandangan.