Friday, July 1, 2011

Namanya Hati


Dua tiga hari ni terasa agak berserabut. Bibir masih boleh mengukir senyuman, tapi hati mungkin tidak. Dah kalau namanya hati, mana pandai nak menipu tuannya. [ha ha ha. Agak klasik jugak rupanya ayat orang yang tengah berserabut nih]. Masa kat pejabat, memang tak tahu nak buat apa. Pegang itu tak kena, pegang ini pun tak kena. Nak kemas barang-barang yang nak dipindahkan, tapi macam sebu semacam je. Tak tahu nak buat apa.

Berenti sat buat keje, aku cari lagu. Lupa plak lagu apa, tapi bila dah klik kat angkasa maya tu, terjumpalah satu selawat yang memang menyenangkan halwa telinga. Terasa dekat denganNya. Padahal ini bukannya ayat penenang jiwa, tapi selawat murah rezki. Nampak macam kontra kan? Tapi tulah hakikatnya, terasa agak rileks sedikit bilemana duk putar selawat ni. Sebenarnya, aku tak tahu langsung ada video Nowseeheart ni [malu je kan? huk!] Sambil dengar alunan ni, aku sengaja bukak laman iluvislam, sebab kat situ banyak motivasi yang boleh kita baca. Sebenarnya, aku lebih suke diberi artikel motivasi [nah baca nih] berbanding cari sendiri artikel. Tapi memandangkan masa dan diri amat perlukan kata-kata motivasi, maka gigih mencari dan terjumpalah satu artikel yang aku rasa best. Artikel tu dah selamat aku post dalam entri sebelum ni. he he he.

Eh, jom kite pakat dengar SMR ni :)





Allahumma solli'ala Saidina Muhammad
solatan tuwassi'u biha'alainal arzaQ
wa tuhassinu biha
laanal akhlaQ
wa'ala alihi wa sohbihi wa sallim

wahai Allah rahmati dan kurniakanlah
kesejahteraan atas Muhammad Rasulullah
dan selawat yang dapat melapangkan rezeki kami
dan menjadikan baiknya akhlak kami
dan curahkanlah kesejahteraan atas keluarga dan para sahabatnya






1 comment:

Terima kasih atas pandangan.