Friday, August 19, 2011

Pantai Love Friendship


Kalau berjanji, biasanya saya akan ingat janji yang ditaburi pada seseorang itu. Dan pada bulan 4 yang lama dahulu, saya berjanji kononnya nak mengajak kawan baik saya keluar makan. Sebenarnya masa bulan 4 tu kan, birthday dia. Kami bergayut borak-borak. Hampir 1 jam jugak. Mulanya heran, 'eh tak habis ke prepaid dia?' Kami pakai prepaid je. he he he. Lepas tu dia cakap, dapat apa ntah sempena birthday, jadi boleh la borak lama-lama. Free. 

Masa tu la saya janji nak ajak dia kuar, tapi bulan berganti bulan. Hari berlari meninggalkan detik, meninggalkan saat. Lalu bulan 4 bertukar menjadi bulan 7. Sepanjang tempoh tersebut kan, saya mendiamkan diri. Sebab saya tak mampu lagi menunaikan janji saya. wuu! Dan selepas saya rasa saya mampu, dengan masa yang ada, saya terus set kan masa nak dating. ngee~! Lepas kawan saya setuju terus kami jumpa.

Saya suka pantai, jadi saya memang nak SANGAT ajak orang-orang yang saya sayang ke pantai kegemaran saya ni. Dulu saya ajak kawan saya dengan adik-adik dia sekali, ajak kawan-kawan lain jugak, ajak anak buah, ajak mak ayah [dan mak saya suke jugak pada pantai ni :) ] Kalau nak tahu, pantai ni dengan saya dah lama dah. Hampir 10 tahun yang dulu kot, abang 1 saya lah yang perkenalkan pantai ni kepada kami [adik 3, adik 4.. ah! tak ingat adik mana lagi. ha ha ha. kejam giler kakak].

Masa duk dalam kereta, borak-borak lalu saya decided pergi pantai nih. Sebenarnya plan awal, nak ajak jenjalan jer. Nak makan kat tempat lain. Tapi kawan saya.. [eh, lupa nak bagitau nama. Nama dia Azie]. Oleh sebab azie kejar masa, jadi kami buat keputusan makan kat warung sini ajelah. Kalau nak tahu, dulu takde nye warung ni semua. Kosong je pantai ni. Dulu kan, orang tak berapa tahu sangat adanya pantai ni. Sebab dia macam tersorok sikit.




Kami buat pilihan mengikut nafsu perut. ha ha ha. Sebab masa tu tengah lapar. hu hu hu.

1. Mee goreng basah yang baru je masak. Panasss lagi. Sedap jugak.
2. Pari goreng celup tepung. 
3. Sotong celup tepung

Kesimpulan dia kan, tepung yang dia buat sangat sedap. Garing. Krup krapppp! Memang sedap.



Plan nak pergi makan lagi bila dah habis bulan Ramadan nanti. Tapi tak tahu la bila. Kalau nak tahu, ada satu lagi tempat yang best. Nanti kalau saya pergi, saya postkan gambar dia kat sini.Yang warung satu lagi tu kan, memang special sikit. Sebab dia akan bagi kita gunting untuk potong sotong celup tepung tu. Sotong pulak, pilih je la nak yang mana satu. Nak yang kecik ke, besar ke. Ikut pilihan masing-masing.



Kat sini, sotong dorang dah siap-siap potong dah. Tunggu makan je. Oh lupa nak upload, air kelapa dia sedap sangat [semua sedap ni]. Terasa kekelapaan dia. Fresh jer. Lepas satu gelas saya bedal, saya tapau lagi air ni. Memang puas hati.



Berbekalkan perut yang dah kenyang. Saya bawak kawan saya pergi sini. Dia 1st time datang sini. Tak tahu la apa perasaan dia. Harapnye dia suka lah [lupa pulak nak tanya dia hari tu, suke ke tak datang sini. ish!]. Ni pemandangan dia, luassssss sangat [memang la luas, dah nama pun laut]. Saya paling suka tang batu-batan kat sini. Memang cantiiiikkkk kalau tengok secara live. Dengan angin dan air kelapa kat tangan, hirup macam gelagat orang kaya pulak [eh, orang kaya macam tu ke gayanya?]. Kat sini la tempat saya dan kawan baik yang sorang lagi, suke sangat duk shooting. Kami suke bergambar kat sini. 



Kami kat batu, dan bila toleh ke belakang. Nampak suasana yang sangat la .. tak tahu nak cakap apa. Tapi saya suke sebab rasa rileks je. Mula la berangan nak beli dslr. ha ha ha. Tak boleh blah punya berangan.



Kat sebelah satu lagi, ada pantai yang landai. Kat sini orang awam duk sibuk mandi-manda. Biasanya yang datang family, ada jugak yang datang semata-mata nak shooting. Ala, photoshoot.




Dulu, takde nya berderet kenderaan macam ni. Takde nya warung, dan khemah orang duk menjual. Semuanya sepi. Sekarang agak meriah. Seronok jugak bile melihat perubahan tempat nih. Tapi harapnya janganlah dicemarkan tempat yang saya sayang ni. Huk~!

Oklah, sekarang siap-siap nak hidangkan juadah berbuka. Selamat beriftar semua 0_o




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.