Sunday, August 21, 2011

Tak Tahu Nak Letak Tajuk Ape


Satu tengahari tu kan, balik dari bandar [beli barang]. Eh eh, Rayyan ada datang la. Suke sangat. Sebab perasan sendirik, konon macam dah lama tak nampak Rayyan. Eh, sebenarnya kalau tak silap, Rayyan baru je datang sebelum ni. Ah tak kira ar, dah kite rasa lama tak jumpa Rayyan. Jadi seronok la nak berbual-bual dengan Rayyan.

Eh, sat. Urmm. Kite ada plan ar, nak kene beli ketam. Semalam dah janji nak cari ketam, tapi kite pulun tidor. hu hu hu. Biasa la, buat latihan mata. Teruk giler rasa diri nih. Baru je tadi dengar kat tazkirah dari masjid berdekatan dengan umah ni. Ustaz tu cakap, kita sekarang dah masuk peringkat ke - 3 Ramadan. Ramadan ni macam liga bola jugak, ada pusingannya. Hanya mereka yang kuat saje yang boleh pergi ke liga seterusnya [muhasabah diri yang banyak kekurangannya nih. aihhh~!!]

Nanti sambung balik eh.

[Sepatutnya entri ni bersiaran lebih awal di MPS, tetapi terperap dalam draft selepas off pergi beli ketam. Tapi ketam takde pulak semalam, jadi pergi beli barang-barang basah lain je]

Sambung terus ke cite asal.




Rayyan : cida baru balik ke?
Cida : a'aa.. baru balik. Rayyan dah lama ke sampai?
Rayyan : takde la lama sangat, baru je. Maaflah Rayyan tak pakai baju, hangat sangat la cuaca sekarang cida.
Cida : tu la pasal, tapi takpelah, rayyan kecik lagi. boleh lah tayang body macam tu.




Rayyan : cida.. cida ..pandanglah sini..
Cida : apa dia? 
Rayyan : he he he, malu nak cakap.
Cida : cakap jelah, buat apa nak malu pulak. ha ha ha. muka rayyan kelakar bila malu.
Rayyan : he he he.




Rayyan : eh cida, ni apa nih?
Cida : ni barang-barang cida la. rayyan tak boleh guna barang-barang ni, sebab rayyan tak pandai guna lagi.




Rayyan : cida, rayyan ada benda nak bagitahu ni. 
Cida : ye apa dia? cakap je lah. tak payah nak main teka-teki macam tu, cida tak pandai nak jawab
Rayyan : bukan main teka-teki la cida. rayyan ada satu cite nak kongsi dengan cida. BESTTT cite dia.
Cida : kalau best, apa dia? cite ar
Rayyan : cite arnab dengan kura-kura. 
Cida : ha ha ha. tak nak ar dengar cite ni, cite ni cida dah tahu dan dah hafal sangat dah
Rayyan : tapi cite ni best, semua kawan-kawan rayyan suke bile rayyan cite kat dorang. dorang tak tahu cite ni tau. rayyan je tahu cite nih
Cida : ha ha ha. dengan kawan-kawan seangkatan boleh la, tak nak ar dengar cite rayyan




Rayyan : uuuurrrrrrrrrmmmm, abis tu apa yang rayyan nak cite pada cida eh?
Cida : tak yah cite la, cida nak layan rayyan je, lagipun rayyan kan susah nak datang sini
Rayyan : bukan tak nak datang sini cida, tapi ayah sibuk. sibuk main futsal. geram la rayyan kat ayah tu, tak faham perasaan rayyan nak datang umah tokki





Rayyan : kalau rayyan besar nanti kan cida, rayyan nak datang sini hari-hari. boleh borak-borak dengan cida. boleh suruh cida beli macam-macam. beli eksrem. he he he. Eh cida, cida dengarlah cite rayyan ni. TAK SABARRR NAK CITEEEE.
Cida : tak nak ar. tak best




Rayyan : apa??? tak best?? rayyan gigit tali beg cida. biar putus, baru puas hati rayyan. kalau rayyan tak datang sini, cida merungut. bila rayyan nak cite best, cida tak nak dengar pulak.
Cida : jangan la gigit tali tu. nanti bila dah putus, cida nak pakai beg mana lagi??
Rayyan : beli baru
Cida : ah, cida bukan cop duit
Rayyan : kumpul ar sikit-sikit duit tu, nanti boleh ar beli
Cida : tak nak, cida sayang beg nih. lepasssssssss!! kalau rayyan berhenti gigit tali tu kan, cida kasi ni kat rayyan. he he he. nak tak??
Rayyan : whoooppp!




Rayyan : mestilah rayyan pilih botol sedap ni dari tali beg cida tu. tak best langsung tali tu
Cida : abis tu, sape suruh gigit?
Rayyan : saje, lepaskan geram
Cida : lenkali tak boleh buat macam tu 




Rayyan : rayyan mintak maap cida, lenkali rayyan tak buat lagi. tapi cida kene janji, lenkali cida kene dengar cite rayyan eh. nanti rayyan cite pasal atomeng pada cida. nak dengar tak cida? hu hu hu
Cida : ye la ye la, nanti cida dengar eh.

[mode : tak sabar nak tunggu rayyan boleh cakap-cakap]


.........................................................
love
a     i     d      a      l      e      l      a
MPS | m y p e r s o n a l s p a c e




4 comments:

  1. comeiinya rayyan...bulat gitu...

    nanti lau dia bercakap..xlarat nak bual..ehhehe

    ReplyDelete
  2. comeynyee rayyan awak....nak cubet pipi die...hehe

    ReplyDelete
  3. ILA HONEYBUNNY :
    ni dah kureng bulatnya ila, dulu lagi bam-bam :)

    hahaha..tu la pasal. mesti pot pet aje mulut dia..


    IEDCHAN :
    dah kurang comey sebab dia makin lasak, dah kurang isinya :)

    ReplyDelete
  4. hakh3...comel rayyan2.. erm..if kcik2 da pndai ckap cam2.., bley msuk tv3..ngee :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.