Tuesday, September 6, 2011

Serabutness~!

Minggu ini terasa sangat ketara keserabutaness yang melanda diri [tengok ajelah tulisan saya dua menjak ni, macam apa]. Owh, jangan fikir bebukan ye anda semua. Sebenarnya saya hanya berasa serabut bila ada benda yang tak dapat saya selesaikan. Tak dapat saya buat dengan baik. Tak dapat saya laksanakan dengan betul-betul. 

Bila mana terasa sangat serabutness, mula la nak bercakap pun terasa MALAS, nak reply komen or ber hu hak hu hak dalam fb pun terasa lemau. Bila dah serabut terasa macam-macam.

Entah la korang macam mana ek bila mana serabut. 

Tengok, last saya duk kat dalam belog bebel-bebel-dan-bebel nak lepas rasa serabut yang saya YAKIN akan menemui TITIK NOKTAHNYA ni. Tapi sebelum menemui noktah tu kan, mak aihh terasa .. [macam-macam rasa timbul kat dalam diri].

Sungguh, tak pernah saya terasa nak menangis bilemana tak dapat selesaikan dan buat dengan sehabis baik.  Tadi saya fikir dan fikir, macam mana solusi yang perlu saya lakukan. Terasa buntu. Ok, terasa sedih sekarang. hu hu hu.

Semakin belajar, semakin banyak benda saya rasa tak faham. 

Semoga Allah memudahkan segala urusan saya. Urusan kehidupan, urusan kerja. Semoga Allah memberi saya kekuatan untuk melaluinya. Semoga saya akan dilorongkan jalan yang terang untuk memahaminya. Semoga Allah memberkati segala usaha yang dilakukan. Amin amin amin.

Yang ni Doa Solat Dhuha tapi saya letak sebagai pengubat :)

Ya Allah sesungguhnya waktu dhuha itu dhuhaMu
Kecantikannya kecantikanMU..Keindahannya keindahanMu
Kekuatannya kekuatanMU..Kekuasaannya kekuasaanMu
Perlindungannya perlindunganMu

Ya Allah jika REZEKI masih di langit, turunkanlah
Jika di bumi keluarkanlah.. Jika SUKAR permudahkanlah
Jika haram sucikanlah..Jika jauh dekatkanlah
Berkat waktu dhuha

KecantikanMu KeindahanMu KekuatanMu KekuasaanMu
Limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.