Saturday, December 31, 2011

31 Disember 2011

Ke hadapan 2011 yang bakal ditinggalkan. Saya tak tahu kenapa saya tiba-tiba didatangi idea untuk menulis surat kepada kamu. Nak kata saya berhutang RM dengan kamu, macam tak ada. Nak kata saya berhutang azam dengan kamu, urmm memang ada. he he he. 

2011 yang bakal saya tinggalkan.
Saya berharap semoga kamu tidak akan sedih dengan peredaran masa ini. Ianya adalah normal, dan adalah tidak normal apabila tahun 2012 tiba terlebih dahulu daripada kamu. Lintang pukang jawabnya! Oleh itu, kamu patut berasa bangga kerana telah menjalankan khidmat kepada semua manusia, semua isi alam ni dengan sangat berjaya. Kamu berjaya, tapi kami ada yang berjaya dengan percaturan azam, ada yang tewas sikit-sikit la dengan a.z.a.m. Tapi tak mengapa, kerana azam itu adalah sesuatu yang boleh dibuat pada bila-bila masa. Cumanya ia lebih sinonim dengan tahun baru. Ewah, ewah kan. Setengah manusia mengambil kesempatan untuk menyambut 2012 nanti di merata tempat. 2011 kamu jangan sedih-sedih tau, kerana kamu pun pernah melalui saat dan ketika itu juga bukan? Oleh itu, bertukar la baton dengan senyuman. hi hi hi. Macam lari ganti-ganti la pulak. Memang la nanti 2012, lepas tu 2013 pulak yang menanti dan seterusnya. Baton terakhir?? Jawab sendiri kalau ada jawapan, kalau tiada cukuplah kita sama-sama diam eh ;p

2011,
Ketika saya melewati saat, minit, jam, hari yang ada di dalam tahun kamu. Ianya sangat berwarna-warni. Semua colours ada kat dalam. Bukan lagi warna pelangi, malah lebih dari itu. Dan kamu tentu tahu bukan, di saat-saat 2011 ingin mencecah landasan penamat. Masih ada lagi cerita hidup yang terjadi. Saya sangat berani bukan? ha ha ha. Perasan yang jarang-jarang saya rasa untuk perkara itu. Tapi saya rasa saya sangat melangkah ke depan, err sekejap aje lah. Lepas tu biasa-biasa aje. 

2011 oo 2011, 
Usahlah kamu berasa apa-apa kerana saya sendiri masih 50/50 dengan 2012. Bukan apa, tahun ini terasa agak cepat berlalu. Kamu perasan tak? Januari, Februari. Pejam kejap Jun, tido kejap Oktober, lena-lena ayam sat dah Disember. Dah 31 haribulan. Wooaa. Sangat cepat. Dan saya percaya 2012 juga akan berlalu cepat dan akan berwarna-warnian macam kamu.

Wahai pencapaian 2011,
Masih tiada apa yang dicapai, iaitu yang besar-besar. Cuma bertukar pejabat selepas hampir 6 tahun lebih bekerja di pejabat lama. Seronok bila dapat kerja di awal usia muda. Dapat timba banyak pengalaman. Tengok, perenggan di sini agak pendek kerana tidak banyak perkongsian yang boleh dilakukan. Mungkin ia menanti di 2012? Memang, bermula 2012 dah start busy dengan karnival. hu hu hu.

Rasanya kan, penulisan pada 2011 adalah yang paling tinggi berbanding 2008, 2009 dan juga 2010. Malas ar nak ingat pasal penulisan sebab banyak entry yang tak bersalah saya delete. MENYESAL GILERR! Padahal saya boleh draft kan ia. Kan dah nyesal. hu hu hu. 

31 Disember 2011 | Sabtu,
Saya masih menikmati saat, minit dan jam-jam terakhir yang berdetik di 2011. Owh sastera sikit ayat nih. he he he. 

Pengharapan? Biasa aja, cuma semoga lebih berjiwa pendekar untuk 2012. Kenalah kukuhkan mental dan fizikal untuk berperang dan bersemangat lawan 2012. ha ha ha. Macam lah 2012 tu musuh.

Jiwa harus kental dan bersemangat. Eh teringat pada kata-kata 'kuat semangat ye nih'. Ini bukan saya yang kata. Dan saya tak tahu sehinggalah saya dikata sedemikian. Eh eh? ha ha ha. Dahlah, tak best sangat nak cerita perihal masuk bakul ditolak oleh orang lain ni kan. Sikit-sikit cukup sebagai tonik 2012. 

Yuhuuu.

Esok Ahad

1 Januari 2012.

Jumpa tahun depan okayyyyy!!

*saya tetap berasakan hari-hari adalah berlalu macam biasa dan menunggu untuk diluar biasakan, cuma tahun dan hari nya adalah berbeza nama dan angka. Awak Ahad, saya Isnin, kome Selasa, hang Rabu, mung Khamis, demo Jumaat dan cheq Sabtu




2 comments:

  1. "berjiwa pendekar"? ahahahha... nak pergi bertempur ye?

    rasa nak wat entry new yr gak bila baca n3 cik aidalela ni Hehehe

    ReplyDelete
  2. NONG ANDY :
    u dah buat kan? i dah baca dah. hehhe

    *i kan pendekar tak bertauliah [tetiba].. LOL

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.