Monday, December 12, 2011

Siri II : Melaka

Assalamualaikum semua :)

Dah lama jugak tinggalkan MPS nih, hampir seminggu. Banyak sangat benda yang perlu dibereskan. Nanti kita sembang panjang eh. Oh ya, terima kasih pada pengunjung yang berkunjung kat sini, kunjungan anda amatlah dihargai xoxo

Sekarang kita sambung perjalanan kita di negeri Melaka Bandaraya Bersejarah. Hari tu kita sembang pasal Mahkota Hotel, sekarang saya bawak anda semua meninjau apa yang ada di Melaka. Pada yang tak pernah datang ke Melaka, anggaplah kita sama-sama sedang menjelajah bersama-sama ye :)

Mula-mula sepatutnya kita ke tugu yang ada dekat Dataran Pahlawan, tapi oleh kerana terdapat sedikit masalah teknikal, maka gambar tersebut berada di bawah.

Rasa macam kaku pulak malam ni, lama tak pot pet pot pet katakan. he he he.



Tak pasti ini bangunan apa. Warna merah menyala semangat waja.




Bila pergi ke Melaka, haruslah membeli cenderamat pada kawan taulan, keluarga sahabat handai bukan? Nah salah satu pilihan yang anda boleh belikan. Basikal ada, keychain pun ada. Macam-macam jenis tau.




Ini tugu betul-betul depan gereja kat kawasan sekitar urmmm, he he he. Saya lupa nama apa kawasan nih. Banyak sorry la ye :)



Kat tepi tu jugak ada menara jam nih, mungkin sambungan gereja tu kot. Entah betul entah tidak, buat andaian je tu.



Cantik sangat pemandangan nih. Memang sangat bersih negeri Melaka nih, kecil dan tersusun.



Beca yang kami naiki. Untuk satu beca dorang charge RM25, lepas tu turun pulak RM20. Kire ok lah untuk 2 penumpang dewasa, walaupun takde lah jauh sangat mereka bawak kami ronda kawasan. Tapi tak nak lah komplen itu ini, tak sampai hati. Pakcik tu bawak beca guna kudrat, mengayuh lagi. Terbayang kat kepala, 'putus jugak rantai basikal nih karang'. ha ha ha. Cukuplah kali pertama dan terakhir naik beca nih. Kesian!



Sepatutnya kita mula melawat Melaka dari sini tadi. ha ha ha. Tugu untuk Sukan Malaysia 2010 yang lalu. Rasa tak puas hati sebab gambar tak ikut turutan. Berterabur je. Tapi tak mengapa, ayuh saya bawakan kamu ke tempat yang lain pulak.



Kapal terbang yang ada. Eh helikopter lah. he he he.



Dari kejauhan kita boleh melihat keretapi lama yang dah tak digunakan lagi. Best kan kalau dapat naik keretapi. 




Tak tahu nak panggil apa la benda nih. Urmm, nak cakap kereta bomba, macam bukan. Teringat kat cerita Transformers bila tengok kereta nih.



Ini keretapi tadi. Ada ditulisnya Sungai Lukut.



Sungai tu dipendekkan menjadi S manakala Lukut masih kekal Lukutnya :)

Nampaknya setakat ini sahaja Siri II untuk kali nih, banyak lagi gambar sekitar negeri Melaka yang akan dipaparkan. Tak boleh la nak paparkan semua sekali, sebab jenuh jugak nak memuat naik semua gambar nih, satu-satu. Eh eh tetiba terkomplen. hi hi hi.

Nantikan Siri III : Melaka nanti eh :)





No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.