Wednesday, December 28, 2011

Siri IV : Melaka


Assalamualaikum semua. Rasanya rancangan  kalau nak menulis cerita-cerita bersiri, mungkin diri ini akan menjadi peserta pertama yang terkeluar. Tak boleh nak stick pada satu-satu cerita dalam jangka masa yang panjang. Sebabnya rasa macam banyak nak bercerita, tapi masih tiada kesempatan. Konon nak bercerita pasal cerita kahwin adik 3, tapi masih banyak entry yang tertunggak. Macam bil air, bil letrik. Banyakkk. Konon. 

Jadi usah gusar, usah berasa susah hati sampai tak bernafas, ini hanyalah cerita sekadar mengisi masa lapang di dalam blog sendiri. Tengok, pujuk diri sendiri padahal dah sibuk membilang hari. Sempat ke tak nak menulis itu ini. Woo woo, panjang pulak mukadimah dan penjelasan yang tidak dipinta. Eh, memang suka bagi penjelasan walaupun tak penting. hik hik hik.

Ok, semalam dah pergi bayar bil broadband, maka bernyawa semulalah ruang maya kita. Suka sangat. Tapi takdelah suka sangat. Biasa-biasa jer, sebab malam-malam banyak aktiviti selepas kenduri itu hari. Sebab tu tak sempat nak menaip. 

Ok semua. Sekarang kita beralih ke Melaka. 

Malam ke berapa entah, kami dibawa menyelusuri Sungai Melaka. Naik star cruise. he he he. Bayaran dia kalau tak silap RM10 dan budak-budak RM5. Kalau tak silap lah. Kalau silap, jangan marah ok ;)



Bila malam ia akan bercahaya. lip lap lip lap. Ini baru sikit, moh kita ke bawah. Pakat scroll sama-sama. 

Scroll down!




Memang padan la dipanggil Bandaraya Warisan Dunia, sebab banyak sangat sejarahnya. Kalau suka sejarah sila datang sini ;)




Melaka ada monorel. Fuyoooo! Fuyoo sebab kat Terengganu takde benda ni. Ulat bergerak.





CANTEK! Berwarna-warni eye on Melaka nih. Betul ke tak, hentam jer. he he he. 



Mata kenyang duk menengok lampu yang banyak sangat warnanya. Rasa macam malam raya jer. Eh bukan, macam pesta lampu je. Ada ke pesta lampu? Kalau pesta cahaya macam pernah dengar. 



Ini surau. Memang cantik. Seolah-olah berada di zaman dulukala.



Ada pulak orang sedang menari sambil berkebaya nyonya. Tapi kamera lambat nak snap, gambar yang terhasil agak malu-malu nak terang. Sudahnya blur terhasil dengan riangnya. Oya oya.



Macam kat Itali. Konon lah. ha ha ha.

Maka dengan itu sekian.

Ye, dah habis. Ayat tak banyak ini malam, gambar banyaklah. Nanti kita akhirkan Siri Melaka ni eh. Banyak-banyak cerita aku dah naik pening.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.