Saturday, January 7, 2012

Hitam Putih Kehidupan

Masa dalam perjalanan ke tempat kerja, lagu ni diputarkan. Eh, macam sedap la pulak, padahal tak minat langsung dengan penyanyinya.



Mula-mula terfikir, kenapa DJ putarkan lagu ni? Sampai pejabat, bukak lagu ni. Owh patut la. Tengok la lirik dia, memang berisi dengan isi.


Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban

Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan

Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan


Sebab tu lah,  aku ni dengar aje lagu, padahal tak tahu pasal apa. Tak hayati sangat lirik dia, bila perati leklok, baru dapat tangkap. Ketinggalan betul lah! ha ha ha.



3 comments:

  1. meaningful! babe happy new year... moga sihat n happy sokmo...

    ReplyDelete
  2. HANIS MY :
    kan? ecewah ecewah. hahahha..

    *TQ, err hepi niyu yer


    NONG ANDY :
    lagu lama yang baru perasan best. hihihi

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.