Wednesday, February 29, 2012

LASBELA II

Jangan nantikan kesinambungan cerita lawatan sambil belajar ni, kerna saya sememangnya 'sangat terel' buat entry sambung-sambung. Sangat kurang suka buat entry berkait-kait, tapi takpe, sekurangnya saya mencabar diri sendiri untuk stick pada satu-satu topic. Whuaaa!

Ok kita sambung semula cerita LASBELA. 

Ini masih di hari pertama. hi hi hi. Jenuh la nak habiskan semua cerita ni, eh takpe. Saya pandai skip cerita, kita ambik yang mana ok aje. Yang biasa-biasa saya abaikan. 



Pelangi di Pasar Baru. Cantik. SubhanAllah. Allah bagi peluang untuk melihat kejadianNya yang sangat cantik. Suasana sejuk-sejuk nyaman je masa nih. Khayal dengan pelangi ni. Jom kita kira berapa warna pelangi nih ;)



Ini hotel yang kami menginap. Bolehlah sama aje dengan hotel yang pernah saya menginap dulu. Yang penting dapat tidur dengan lena.



L.O.V.E
kalau pandai, sila cari sekarang! 
a a aaa jangan nak ngelat.



Kuda ni untuk disewa bukan untuk ditonton aje ya deh. Emangnya banyak sungguh ikhtiar hidup yang mereka lakukan. Kagum!



Kami ke International Relation Office pada hari kedua. Alamak, saya memang menulis dengan hentam aje la mek. IRO ni kepunyaan Institut Teknologi Bandung, kami buat lawatan akademik kat sini. Tujuan utama program ni diadakan. Kat sini niatnya nak cari ilmu baru, yang mana boleh kami boleh ambik dan jadikan panduan, kami akan ambik. Lebih kurang tak lebih kurang, macam tu la tujuannya.



Panduan untuk students yang belajar di ITB. Oh ya, tak silap ini untuk student international aje. Sangat membantu kalau kita baca guideline dia tu.



Map untuk Bandung.


Masa ni kami dah bergerak meninggalkan IRO ke kawasan kampus ITB. IRO dan ITB ni berdepan aje, kami seberang jalan aje dah sampai ITB.



Satu office yang pergi, ada jugak beberapa kerat lagi yang tak pergi.



Semua orang ingin lari dari kegelapan dan ingin menuju cahaya. Teruskan istiqamah, semoga hati kita dipegang olehNya, tidak lalai dalam merentas kehidupan. InsyaAllah.



Suasana kampus ITB & Oh bas oren. Itu bas kami, bas parawisata [kalau tak silap]. Maksudnya bas persiaran/pelancongan. 



Sama pesen aje basikal mereka ni. Siap ada parking lagi. Senang kan?



Lepas ke ITB, kami nak pergi alas perut. Bukan alas perut lagi nih, nak mengisi ruang yang kosong demi satu tenaga. Lalu depan Kebun Binatang Bandung. hi hi hi. Kebun, macam pelik kan namanya.



Nasi padang. Nasib baik ada ikan bilis, lalu lah jugak nak makan. Sememangnya tak boleh nak pergi dengan cara masakan kat sini. Tekak segan nak telan. Sungguh, RINDU giler kat masakan kat rumah masa nih.



Kat belakang tu pak Ali, dia tourist guide kami. Baik dan senang nak berkerjasama.



Ketapi ketapi! Ponggg Pongggg! Ha, nada hon gajah punya. Teringat kat novel Contengan Jalanan, he he he.



Jayeng pun ada kat sini. Mulah rasa macam kat Terengganu aje. Tapi kami tak pergi pun, semua gambar ni kebanyakannya di ambil dari dalam bas. Banyak masa kat dalam bas. Dari satu tempat ke satu tempat, memang dalam bas la jawabnya.

Nanti kita tengok yang lain pulak eh.




3 comments:

  1. wah bestnye jalan2
    xpenah lg smp bandung.huhuu

    ReplyDelete
  2. ANOM :
    hihihi..bandung dekat aje, kita pulak tak pernah lagi sampai jipong ;)

    ReplyDelete
  3. untuk pelangi aku bagi 1000 bintang!!

    Untuk gambar awan.. aku bagi sejuta bintang berkelip-kelip kat langit..

    untuk Kuda? er.. bukan keldai? hehehe.. aku rasa nak tunggang dia gi jenjalan hehehe..

    untuk gambar bayang-bayang.. aku bagi tabik spring.. fuyohhh! kreatif :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.