Wednesday, February 29, 2012

Rindu Berputik

Sepatutnya saya perlu selesaikan persiapan untuk kerja esok hari, namun diri masih belum berganjak dari tempat ini. Salahkan diri sendiri, eh tak. Salahkan pada semua gambar-gambar kat bawah ni. he he he.

Sambil saya melayan satu lagu yang sangat manis, saya dilamun kerinduan kepada mereka.



Surat anak buah kepada Umi dia. Masa mula-mula baca tu kan, gelak lepas tu terharu pun ada. Anak-anak buah aku ni memang, pandai buat ayat drama. ki ki ki. Suka sangat mereka ni buat surat. Kalau ada salah maka akan ada lah surat yang akan dikarang. Konon menyatakan kekesalan, ha ha ha. Padahal sekejap je. Lepas tu mula buat-buat lupa perjanjian yang termaktub dalam surat. Budak-budak.



Comey aje nama Tok [nenek]. Siap ada Siti lagi, padahal takde pun. Nama akak aku tu, aku edit, sebab gambar ni semua cilok dari fb dia. Ampun ya deh! ;)



Mana nak cari anak-anak sedara yang macam ni gayanya. Kalau aktiviti tak berunsurkan tak mencabar jiwa kanak-kanak mereka, urmmm.. Maka pelbagai usaha lagi perlu dilakukan. Sangat PLKN mereka ni [sorry episod memuji anak buah malam ni. hu hu hu]. Dorang tengah goreng nasi. Tak pasti mereka makan ke tak, yang pasti anak-anak buah aku [baju pink tu bukan, rasanya jiran dorang kot] ni tak makan saman. kadang-kadang mereka makan aje tu.



Ni Ateh, masuk pertandingan bola jaring. Kelakar sebab mereka ni semua main kat atas tanah merah macam tu aje, bukan padang betul-betul. Tapi semangat. Kalau tak silap mereka johan kot yang ni. Dapat piala sorang satu.



Balik kampung, macam biasa Tok Su akan bagi kerja sampingan kat dorang. ha ha ha. Kena bersihkan buah ciku. Lepas tu susun atas tiang. Pandai-pandai dorang pulak menyusun semua ni. 

Rindu sangat mereka ni. Padahal kadang-kadang menguji kesabaran jugak bila mereka buat perangai.



2 comments:

  1. terharunya kalau akulah Ummi itu.

    x kisahlah derang buat masa buat salah jer.. hahaha!

    memang comel betul bebudak tu :)

    ReplyDelete
  2. NONG ANDY :
    memang umi dia sangat terharu. tapi time nakal, takde terharu, haru biru adalah. hahhaha

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.