Monday, April 2, 2012

Kucing

Suatu petang, kelihatan dua tiga ekor kucing duduk berehat-rehat di dalam sebuah rumah kecil.



Tiada bernama. Jadi panggil kucing warna putih sudah. Comel.



Di sebelah kanan, si kucing berwarna kelabu. Nak cakap comel, boleh lah tahan comel la jugak dia nih. Nampak kat dalam gambar baik, sopan tapi bila kat luar, uh! lari sana-lari sini, nakal boleh tahan.



Main-main atas rumah. Tak perlu fikir macam mana nak cari duit, nak basuh baju, nak buat kerja. Yang mereka tahu dunia mereka ajelah. 



Ibu. Sudah mati kena langgar di abang 2. Tak sedar, sedar-sedar sudah kesakitan kat atas jalan. Meninggal tak lama kemudian. Nantilah kita cerita eh. 

[lama tak mencoret, ayat beku cerita tiada]



2 comments:

  1. comel2 kucen2 itu sekelian. aku suka kucen tapi Mr. Hubby x suka kucen :(

    *lenkali sila crite pasal kucen dilanggar itu.. k? :)

    ReplyDelete
  2. NONG ANDY :
    memang nampak comel.. i pun tak berapa suke kucing. setakat amik gambar boleh la..hehhee

    *insyaAllah, tengah kumpul gambar dia nih

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.