Wednesday, April 25, 2012

Mankiki

Sementara nak pulang ke rumah. Nak cite sikit.

Hari tu, kakak ipar panggil.

Aida tengok ni, katanya.

Ha ha ha, ni je aku jawab.



Kakak ipar mintak tengokkan gelagat si Afiq nih.

Dia tengah terlopong menonton 'mankiki'.

Orang amik gambar dia pun, dia tak sedar. 

Apa nak jadi kat sekeliling dia, jadilah.



Tak pandang kiri kanan. Khusyuk giler duk menonton National Geographic. Masa ni, kelihatan si monyet atau mankiki tengah bergayut-gayutan bersama-sama kawan-kawan dia. Dari satu pokok ke satu dahan. Afiq kagum melihat keterelan mankiki tu semua. 

Glosari : 
mankiki berasal daripada monkey, yang mana salah sorang anak buah tak reti nak menyebut monkey, jadilah mankiki



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.