Thursday, April 5, 2012

Pendek je nak cite nih :)

Khamis | 5 April 2012 | 7.40++ am | Dalam perjalanan ke tempat kerja

Terdengar satu lagu yang catchy je, lirik dia best!

Walaupun takde la minat dengan sungguh-sungguh kat MZ ni, tapi lagu ni sangat-sangat menarik.
Nah, dengarkan sama-sama :)



Maher Zain - Number One For Me

Sapa yang masih ada mak tu mesti senyum-senyum kan? he he he. Menarik kan video clip ni, comey je budak laki tu. Naughty je, nak-nak time dia pegang senapang nak tembak ikan dalam balang kaca tu. hik hik!

Kita ke kisah lain pulak eh.

Tadi ada makcik yang saya tak kenal berada di sebelah. Mula-mula dia tanya, lepas satu soalan ke satu soalan. Yang buatkan saya terasa sesuatu. ecewah, sesuatu tu ;) 

Makcik : kenapa tak datang dengan mak?
Saya jawab : sebab mak dah takde...

Lepas tu, makcik tu titipkan nasihat untuk saya. Persis macam saya ni anak dia. Saya mendengar sambil teringat sesuatu. Sebenarnya pesanan makcik tu kan, sama je dengan pesanan yang arwah mak saya selalu pesan. Orang tua memang macam tu. Mana-mana mak akan berpesan benda yang sama. Jaga diri dan banyak lagi.

Kadang-kadang saya fikir, walaupun Allah telah mengambil mak saya semula, tetapi Dia tak pernah lupa 'menggantikan' seseorang untuk berpesan-pesan kepada saya. Saya perasan tentang ni :) *bersyukur




1 comment:

Terima kasih atas pandangan.