Saturday, September 22, 2012

1 dalam 1000

Kejadian ni berlaku pada bulan 7 yang lalu. Jam 1 tengahari, kami semua ke kedai Leno. Saja la nak habiskan masa rehat. Jadi kami ronda-ronda, sambil-sambil cuci mata. Boleh juga beli barangan keperluan rumah.

Sedang kami sibuk, ye lah, ada yang memesan set pinggan mangkuk, ada yang membelek handbag, ada yang mencuba kasut, tiba-tiba terjadilah satu insiden LUCU. Kelakar giler bila diingatkan. 

Nak dijadikan cerita, kebetulan masa kami sampai kat kedai tu, orang masih tak ramai. Selepas tu, adalah pelanggan sebuah keluarga yang datang bersama-sama anaknya yang lengkap berpakaian sekolah rendah. Anaknya, dua-dua perempuan.

Saya pula sedang mencuba kasut, jadi ditinggalkan aje kasut [wedges] yang saya pakai kat tengah-tengah kedai. Sedang sibuk mencuba kasut, tiba-tiba kasut yang asal, DAH HILANG. Melilau mencari kat mana kasut tu.

Rupa-rupanya, HAHAHA. Budak perempuan tu letak kasut saya di atas rak kasut bersama-sama kasut leno. Memang la saya tak jumpa. Tergelak kami dibuatnya. Macam-macam hal la.

Si merah saya bersama-sama dengan kawan-kawan baru :)


3 comments:

  1. Hihi..kasut awak tu baru lagi kot.mesti budak tu confuse

    ReplyDelete
  2. Cantik kasut merah tu.. nampak baru.. nampak paling cantik atas rak tu hehehe...

    ReplyDelete
  3. WIDA :
    tak ada la baru sangat. hehhe. ye lah sape suruh letak kasut merata-rata. kan dah ada orang kemaskan :)

    NONG ANDY:
    baru tak baru la :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.