Saturday, September 15, 2012

Ujian

Berada di pejabat ketika hari cuti. Benda ini normal apabila semester dibuka, menandakan proses kerja baru akan memulakan langkahnya.

Sebaiknya, sekiranya ada ujian atau masalah. Tak kira apa jua ujian yang anda hadapi. Merintihlah kepada Allah kerana DIA yang lebih tahu. Sekarang saya sedang berdepan dengan sedikit ujian. Ujian kerja. Kita selalu ingin kerja yang terbaik. Namun sudah menjadi sifat insan. Hamba yang lemah. Kesilapan itu sentiasa ada. Dan sekarang, ia telah berlaku dan natijah nya boleh tahan besar *cry?* eh belum lagi, sebab otak masih ligat mencari solutionnya. 

Oleh kerana saya masih tidak menemui jalan keluar, saya melepaskan perasaan menaip ayat ayat kat dalam MPS ni. Berharap & berusaha yang termampu agar akan ada jalannya sebelum Selasa ini. HUHUHU. Esok dahlah cuti, hari Malaysia. Maknanya baki hanyalah satu hari aje untuk mencari jalan. Semoga Allah permudahkan semua ini. Sangat berbollok rasanya.

Oh ya, dah lama saya nak share benda ni. 


Bacaan merdu daripada Imam Sheikh Mishary Rashid Al Afasy. Surah Ar Rahman ni sangat menusuk. Cuba tengok maknanya. Mendalam bukan? Ini antara surah kegemaran :) Kebetulan [tak sure bulan berapa yang lalu dan lalu] terbaca pasal surah ni dalam sebuah blog. Bila dengar terus jatuh hati. Semoga anda juga jatuh hati. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.