Wednesday, November 28, 2012

Alasan di luar kebiasaan

Pagi tadi, datang kerja. Lepak-lepak kejap. Lepas tu ternampak satu sisipan yang bermuka depankan Nicol Ann David. Ratu skuasy negara. Nampak macam menarik, jadi saya ambil sisipan tu untuk dibaca.

Belek dan belek sampai la ke page akhir. Ternampak satu petikan alasan yang paling popular bila lewat ke pejabat. Berderai gelak bila baca alasan-alasan tu. Tak pernah lagi oo baca alasan macam tu gayanya. Di luar kebiasaan. Alasan macam anak sakit dah biasa kita dengar kan. Ini kan, dia terlambat bangun (biasanya orang akan refer diri sendiri) tapi yang ni korang baca lah sendiri, sempat lagi oo babitkan kawan-kawan, HAHAHA. 

Kreatif sungguh. Boleh pinjam buat modal nih. HEHEHE.

1. Member tumpang saya sekarang ni tuan, tadi dia terlewat bangun, saya nak tinggalkan pun rasa serba salah.

2. Semalam tengok bola ATM lawan Singapore tuan, tengok kat luar. Habis tu, jumpa pulak member satu kampung. Pukul lima pagi tadi baru balik. Tu yang terlajak tuan.

3. Sorry tuan, semalam sangkut kat stadium. Dahla kalah, kunci motor pulak hilang. Letih mencari kunci sampai la ni terasa lagi tuan. Jem sampai 3 jam masa nak balik dari stadium semalam. Saya taklah terlibat dalam jem tu sebab saya kunci pun takde masa tu.

4. Saya pergi beli sarapan kejap tuan. Perut pedih. Dah terasa ulu hati ni. Saya ada gastrik agaknya.

5. Maaf tuan, parking susah tadi. Kena parking luar MINDEF tadi. Nak pusing empat tingkat tu pun dah 30 minit. Sampai atas parking pulak penuh. Apa nak jadi diaorang ni. Maaf tuan.

6. Wife saya sorok kunci kereta tuan. Sebelum tu dah lah dia boleh offkan jam loceng. Dia bising. Kata dia, siang malam duk kat pejabat jer apa nak jadi. Hari-hari masuk pagi balik pagi. Bukan ada beza pun gaji awak. Pangkat pun sama jer. Kecoh sikit tuan. Tapi dah ok dah. Saya pujuk sikit tadi. Orang perempuan.

source: Berita Udara [TUDM] Siri 4


1 comment:

Terima kasih atas pandangan.