Monday, November 5, 2012

Tudung masih tak banyak dalam almari??

Jangan risau sekiranya anda mengalami masalah sedemikian. Kat sini saya bawakan satu tempat yang sememangnya murah dan sangat berbaloi sekiranya anda melabur di sini. Kisahnya, pada hari raya kedua. Kakak dan si adik berpakat untuk membeli barangan keperluan dapur. Tapi biasalah, makin jauh berjalan, makin luas lagi lah kebocoran poket nih. Eh ya ke bocor? Rasanya tak kot. Jikalau..kita ke sini dan hanya..


Si kakak sedang mencuba tudung yang dia berkenan. Dan anda pula, cubalah lihat tudung-tudung yang digantung ni. Semuanya cantik-cantik. Kalau dulu kan, ada harga tudung mencecah RM300 dan ke atas. Masa tengok harga tu kan, macam tak percaya je. Yelah, nampak macam bodoh je tudung tu. Tapi ambik mung. Mahal giler. Macam sungguh tak munasabah langsung. Oh ya, untuk elakkan salah kefahaman. Bodoh tu membawa maksud biasa. Ayat yang betul, macam biasa je tudung tu. HAHAHA. Bahasa terengganu agak sukar difahami sebenarnya. Dan saya kadang kala terperangkap di lembah bahasa ibunda ini. Wa wa wawa. Bangga jadi anak Ganuriang nih.Tiba-tiba pulok mari rasa bangga.

Berbalik kepada tudung semula. Bagi saya, daripada membazir sampai tahap nak mati macam tu, duk beli tudung yang mahal [mahal la kalau RM300 ke atas] eloklah kita mencari alternatif lain. Bergaya tak salah, tapi jangan sampai menjerut leher. Krkkk! 


Sebagai orang ganu, lagi bangga bilamana dapat mari kedai ni. Kamu semua akan mengalami satu perasaan yang sangat luar viasa. Luar viasa kerana pilihan tudung yang aamaaaattttt banyak. Sampai mata akan bertukar menjadi mata sailormoon. Bulat dan bercahaya. Time ni lah, kamu semua akan didatangi satu perasaan dan pelbagai ayat berkobar-kobar yakni

 'eh, tudung warna macam ni masih tak ada lagi dalam almari' 
'eh cantik juga warna ni, tapi warna ni dah ada' 
'eh cantik pulak fesyen macam ni'
'eh.. itu bla bla bla bla'
.. anda semua sambung la sendiri

yang saya pasti, itu semua bisikan-bisikan syaitan dan nafsu kita sendiri. Eh kita ker? Bukan kita. HEHEHE. Bukan eh. Memang perempuan ni agak mengada-ngada kalau tiba part nih. Tudung akan menjadi TAK ADA secara tiba-tiba. Ni yang orang laki malas nak datang kat sini nih. 

Kedai ni kan, kalau cuti sekolah atau cuti-cuti biasa pun, mesti penuh dengan orang luar daripada negeri terengganu. Biasalah, kalau dah tahu kedai ni wujud di bumi dan tak wujud di planet. Mesti akan datang punya kat sini. Sebab tudung dia pelbagai pilihan dan kalau pandai pilih, anda bernasib baik. Kenapa? Teruskan pembacaan anda :)

Antara deretan tudung. Bawal pun ada, syria pun ada, beropol-ropol macam ikan pun ada. Yang paling best, tudung iguana pun ada. HAHAHA. Korang tak payah nak google sangat lah nama tudung nih. Sebab memang tak ada nama tudung iguana ni. Tapi abang 1 pandai-pandai je bagi gelaran macam ni. Ngam-ngam dengan gelaran tau. Memang kelakar, setiap kali ternampak orang pakai tudung ni, memang terasa nak gelak. Itu yang terpaksa buat derk je. Mana la tau nanti kan, aku gelak punya gelak. Last terberkenan kan susah. Jadi kita ketawa secukup rasa garam kasar sudah.

Kalau korang pandai cari dan memilih. Anda akan bernasib baik kerana silap haribulan korang akan terjumpa dengan tudung yg cantik2 dan berkualiti. Kalau cantik tak berkualiti, tak jadi jugak kan? Kat sini kalau kita perhatikan, tudung atau pattern dia kan, lebih kurang aje dengan tudung-tudung lain macam tudung Fareeeda. Tapi mungkin beda pada kualiti dan cara jahitan dia. 


Dah penat menilik, mencuba tudung kat sini. Maka ini sahajalah hasil daripada kami yang tadinya beria-ia masuk kat dalam kedai. Konon banyak lagi benda yang terbeli. Sekaliii, ambik kooo. Ini aje pembelian kami. HAHAHA. Memang poket tak bocor lah kalau macam ni. Tudung kat sini cantik, tapi kami tak berkenan. Jadi kami buat keputusan untuk ke cawangan yang lagiii besar sikit lah daripada cawangan ni. Cawangan dia tu terletak di Jalan Pengadang Baru. Harap info ini tak silap. Maklumlah, saya ni kalau bab-bab jalan agak lemah sikit. HUHUHU. Cakap banyak tapi nama kedai tak bagi. Nama kedai Desa Murni. HEHEHE. 

Walaupun hanya keronsang aje yang dibeli. Perlu diingat, itu bukan kerongsang biasa tau. Dia agak luar biasa. Harga dia murah giler. Awak semua boleh beli borong. Eh apa pulak aku tulis ni. Mata dah ngantuk, terkeluar pulak ayat tu [refer : boleh beli borong]. Yang atas tu, kakak kita punya. Dia ambil semua yang kecil-kecil comel je. Yang bawah tu, adik dia yang punya. Bapok besor aku ambil kerongsang tu. Boleh jadi boomerang. Kerongsang ni kakak yang belanja. Adik rasa malu TAPI tetap mengambilnya. Harga dia adalah dalam RM2.90 sebijik. Yang sebesar alam tu, biasa RM5 tau. Namun kita boleh dapatkan harga yang lagi murah di sini. Adalah dalam RM3.90 kot. Kira ok la kalau setakat nak mengumpul koleksi tudung..kerongsang.

*tulis malam tadi, sebab dah mengantuk. sambung balik pagi ni ;p

1 comment:

  1. kompom bocor poket akak kalau datang situ..

    kawan akak kan.. selalu cakap.
    "ko ni.. kalau baju memang out.. tapi kalau tudung.. kolah yg paling byk tudung"

    hehe.. ya. kalau baju akak memang tak sehebak derang.. baju tiap bulan derang ada baju baru hehehe..

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.