Friday, December 7, 2012

Jumaat

Macam biasa, Jumaat adalah hari cuti. Seronok duk lepak-lepak kat rumah. Tak payah fikir kerja, tak payah fikir nak gosok baju ke apa. Yang dalam kepala hanyalah duk fikir, TV dan TV. HAHAHA. Lepas tu terfikir nak menaip banyak-banyak dalam MPS ni. Entah apa yang nak ditaip, tak tahulah. Tadi banyaakkkk giler rasa nak menaip. Tapi bila bukak handphone, lepas tu nak transfer gambar dalam blog. Ishh, tak boleh pulak. Video dan link, boleh pulak saya buka. Tension ar macam ni. Klik sehabis klik. Tak sukses juga.

Nak tak nak kena offkan handphone. Keluarkan simcard dari phone untuk letak dalam broadband. Dah lama tak guna broadband sejak sim tu saya pindah ke phone. Konon senang nak berwhatsapp. Haa, sambung balik cerita nak transfer gambar tu. Time kita tengah semangat macam ni la dugaan datang menguji jiwa. Kacau betul la. Penat cari mana la saya letak cable phone ni. Cari geledah bag semua, tapi tak jumpa. Rasanya masa nak balik itu hari, saya dah masukkan sekali dengan portable hard disc sekali. Namun, hampa! Tak ada kat dalam bag. UWAAA! Mana la pergi cable ni eh. Rasa nak nangis juga duk mencari. Urmmmm.

Tak apalah, nanti saya share gambar tu semua eh.

Tadi kan, dalam Al-Hidayah ada ceritakan pasal err pasal errr [nak tulis ke tak ni?? HAHAHA. Segan binti malu oo]

Sebenarnya tak ada la segan mana, cuma telah tersemat kat dalam hati yang saya nak menulis pasal benda ni selepas, bukan sebelum. Konon dah kira masuk dalam to do list la tu. Banyak oo kalau nak kira benda yang saya nak share dengan korang. Cuma ye lah, kadang-kadang bila masa belum sampai. Bila saya rasa macam masa tak sesuai, bila saya rasa tak best ar nak share benda ni kalau macam ni,

Benda ni hanyalah perkongsian dan ianya boleh dibincangkan secara berilmiah. Tapi saya dah bajet dah [macam nujum pak belalang pulak], lepas tulis pasal benda ni mesti orang akan tanya macam-macam. HAHAHA. Jadi malas ar nak tulis dulu, sebab nanti bila orang tanya saya tak ada jawapan. Ha, kan ke susah. Jadi sebelum susah [padahal tak susah mana], saya rasa saya hold dulu la pasal benda ni.

Bila fikir pasal kehidupan, ini lah dia.

Macam yang kita tahu. Mana ada kehidupan yang sempurna. Entah kali keberapa entah saya duk ulang ayat ni. Dah macam cikgu kaunseling pun ada. Paling penting bagi saya, perlulah kita bersikap positif pada benda dan perkara yang sesuai. 

Banyak benda kalau kita duk asyik fikir sempit tak meluas, payah juga sebenarnya ending nya nanti. Jadi suka saya sarankan di sini. Kalau boleh nak happy macam lagu yang dalam Destinasi Cinta Airasia tu. Lagu dia catchy giler. Tadi bila saya surf itnet, oo rupanya budak laki yang entah betul ke idok dia yang nyanyi. Sebab saya memang tak ada info pasal lagu ni. Pasal penyanyi lagi la saya tak tahu. HEHEHE. 

Eh jap, rasanya saya dah jumpa penyanyi asal dia. Rambut kerinting, kan? 


Hariku
Harus dipenuhi dengan kehadiranmu sayangku
Fikiranku
Hanya di penuhi dengan senyumanmu

Alangkah Indah
Jika dirimu sentiasa
Di sisiku sayangku
Berikanku hanya satu
Hanya satu
Lagu

Hariku
Harus dipenuhi dengan kemanjaanmu cintaku
Fikiranku
Hanya di penuhi dengan suaramu divaku

Rasanya dah lama tak copy lirik letak dalam blog. Begini rupanya lirik dia. Yang saya tahu hanyalah 'hariku, harus dipenuhi dengan keceriaan'. HAHAHA. Tengok, lari giler kan lirik saya dengan lirik asal. Sebab saya rasa saya boleh je ubah lirik tu mengikut rasa hati saya. Bajet best. Urmm, mungkin sekali sekala dengar ianya akan OK. Tapi lama-lama dengar mungkin ia akan KO! HEHEHE. Sorry.

Dan saya rasa, hari kita akan lebih indah sekiranya disajikan dengan ABC Coklat. Ya Allah, sedapnya kalau dapat makannnn nihhhh!!!!! Ha, nak tunjuk betapa bestnya kalau dapat. Makan sepenuh jiwa la saya.

Dan lebih seronok lagi, jika saya pergi makan lunch yang telah ada kat atas meja tu errr sekarang. Ya sekarang.

Oleh itu, kita jumpa lagi nanti ya. 

Berblog-blog juga, perut kita perlu kita jaga. Kalau sakit, kita juga yang susah.

Untuk semua, hargailah kesihatan sementara kita masih diberi nikmat sihat.

Pesanan ni tak ditaja oleh sesiapa eh, datang dari hati ikhlas untuk diri sendiri yang selalu aje.

'Aida jom makan'.

'Nanti lah, makan lah dulu'.

Last, perut bergurindam dengan gitar karennnn! Muka gigil sebab kebulur, padahal makanan dah TARAK. Diulang, makanan sudah yilekk oo. Nangis la ko sensorang.

Ok stop dulu eh.


3 comments:

  1. kata nak kongsi.. lepas tu tak jadi pulak.. eh.... ni nak kena cubit ni...

    ReplyDelete
  2. NONG ANDY:
    jauhhhh mana boleh cubit, kita sempat lari dulu. hahhahaa

    shinta jom lari ngan auntie meh! *tetiba je

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.