Wednesday, December 12, 2012

Random Talk

1. Saya akan menulis ikut suka hati aje. 

2. Saya dah delete gambar-gambar yang pernah saya upload kat dalam MPS ni. Bila mana saya buka dan tengok kembali gambar-gambar yang pernah saya upload ni kan, ayat soalan yang bermain di kepala ialah 'macam mana aku boleh upload gambar yang entah apa-apa nih?' has been deleted!! Ok - done :)

3. Baca surat khabar tadi, dan terbaca satu berita sedih : Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja meninggal dunia. Korang boleh baca berita pasal ni kat mana-mana suratkhabar online. Pernah cerita pasal dia di sini RAYA. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan masih terngiang-ngiang bilamana dia umumkan puasa atau raya. Syahdu. Lama eh dia jadi PMBBR.


4. Kasut vincci yang baru berusia beberapa bulan ni dah selamat saya kasi kepada officemate. Sebenarnya nak upload kat dalam blog or fb. Sebab memang niat nak kasi kat orang lain. Tak niat nak jual pun, memang nak kasi free. Sebab saya rasa tak selesa memakainya. Masa beli rasa macam ok je, berkenan sangat kat warna dia ni. Putih jelita je. Tapi bila dah lama-lama rasa macam tak best. Daripada saya biarkan ianya rosak, adalah lebih baik kasi kat orang lain :) Bila saya tanya akak tu, ok ke tak? Dia jawab ok. So, ambil aje lah. Sekarang ni, masih terdapat beberapa pasang kasut yang saya nak kasi kat sesiapa aje. Saya tak nak kasut-kasut tu semua rosak sebab tak pakai. Rugi kan? Macam membazir. 


5. Masa hari Sabtu lepas, saya secara spontannya menelefon kawan baik untuk melihat dia berpantang. Eh bersalin. Eh berpantang lah. HAHAHA. Dah mai confuse dah. Disebabkan saya masih mempunyai ruang masa yang agak lapang. Jadi eloklah kiranya saya membuat lawatan kebajikan kepada mereka. Rumah pertama ni, baru aje 11 hari melahirkan anak perempuan. Nama anak dia.. Urmmm, HEHEHE. Saya ingat Wan aje. Wan apa, yang belakang saya tak ingat. Rumah kedua pulak, kawan baik sejak sekolah rendah,  saya pergi di waktu petang. Selepas balik aje dari rumah pertama, terus saya wrapkan hadiah untuk baby tu. Seeee! Taraaa, buat ala-ala kipas gitu. Dah lama tak menceburi bidang bungkus membungkus balut membalut ni. Ini aje yang mampu dibuat. Kawan baik ni, dah lepas berpantang dah pun. Comel lah anak dia. Tapi tak ambil gambar kenangan pun sebab kami sibuk berborak. Sebab dah lama tak jumpa since dia kawin sampai dia pregnant sampai la dia ada anak, sampailah dia dah habis pantang.


6. Handphone yang menjadi kesayangan hati sejak 5 tahun yang lepas. Walaupun saya dah ada smartphone, tapi saya tetap pilih si hitam manis ni. Maklumlah, saya bukannya habis madu sepah dibuang dalam tong sampah. Bukan macam gitu ek. Sekarang ni dia ada sakit sikit la, bukan sakit apa pun. Memory dia dah full. Sebab terlampau banyak menyimpan khazanah-khazanah mesej. HAHAHA. Nanti saya akan bersihkan badan dia, buang apa yang patut. Semoga badan dia akan kembali sihat dan kembali riang gumbira. Ehee!


7. Barangan yang baru menjelma dalam hidup saya. Tak ada tujuan sangat la membeli barangan ni. Oh yang orange tu ada tujuannya. Itu mug untuk saya gunakan nak buat air ke apa. Murah je. Lepas tu, pasu berbunga comel tu. Dibeli sebab cantik dan saya nak buat koleksi je. Berbaloi beli.


8. Pada hari Isnin kot, ke Ahad macam tu la. Kami beramai-ramai ke pantai menikmati duriannnn! Wooow! Best giler. Makan secara beramai-ramai sambil menikmati angin sepoi-sepoi bahasa. Tak sepoi-sepoi jugaklah, sebab sekarang ni musim tengkujuh. Jadi agak ganas angin meniup muka kami. 


8. Saya selalu terfikir, 'eh losyen dah nak habis la, kena beli baru ni'. Rupanya saya silap. Banyak lagi la losyen yang saya ada. Contoh losyen bulat tu kan, separuh pun tak terusik lagi. HAHAHA. Ada hati nak beli baru. Ok la, dalam deretan losyen tu kan. Hanya yang berwarna pink tu aje yang baru. Yang lain-lain dah kosong. Kiranya sekarang ada dua ajelah pilihan untuk saya gunakan. Berbaloi ar guna losyen ni semua. Sebab bau dia harum, tapi tak adalah tanganku jadi selembut kapas, selembut sutera tu semua. Tak ada ok. Urmm, saya tak kisah pun. Janji saya suka pakai. Mana tahu kot-kot nanti boleh jadi duta losyen. HAHAHA. Berangan oooii.

9. Tamat


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.