Tuesday, April 23, 2013

Menu Tradisional

Pagi tadi duk mengedit gambar si Afiq dan Rayyan. Gigih masuk office duk layan gambar. Tapi tak terasa nak buat entry pasal mereka berdua ni, lain kali lah. Padahal tadi beria nak cerita pasal cerita kelakar tentang dua budak kecil ni. 

Ok, kita ke penceritaan yang lain. Mungkin anda boleh mencubanya di lain masa ^_^

Err, bukan cuba buat sendiri tapi cuba beli dan rasa sendiri. HEHEHE


Rojak betik. Rasanya kalau kat negeri lain, sukar untuk diperolehi kot. Bagi yang terasa bersemangat nak buat sendiri. Boleh aje sebab bahan-bahannya sangat senang. Tapi saya tak pandai nak buat. Bahan-bahan dia, betik diparut macam tu aje. Jangan guna betik yang dah ranum, tapi gunakan betik yang masih mekar. Err, senang cerita betik separuh masak. Timun batang. Kuahnya pulak, HEHEHE. Saya tak tahu sangat. Cuma berdasarkan pemerhatian saya, mereka gunakan ikan, cili boh. Urmm, elok anda semua google sendiri tang kuah dia tu. Nanti kan tak pasal-pasal jadi kuah maggi.

Kuih ni manis. Nampak macam permukaan bulan kan? Berlubang-lubang macam sarang semut pun ada. Aih, jangan pandang sebelah mata. Rupa memang tak cantik tapi rasa dia memang sedap. Manis-manis macam tu la rasanya. Kuih ni dipanggil kuih errr [apa nama dia ni. LOL]. Kalau tak silap saya, nama dia kuih .................. akan dimaklumkan kemudian. HAHAHA. Saya bab kuih muih ni memang fail! 



1 comment:

  1. Menarik blog awak...terliur tgk kuih2...

    jom kita share link blog...sy follow awk, then follow me bck..oke x?? hehehe..

    http://zairulakmaldaylife.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.