Friday, April 19, 2013

Week-end

Hari Jumaat hari rehat sedunia. Eh bukan sedunia. Tapi adalah seberapa negeri. Bila hari Khamis tiba, mula terasa masa jangan lah cepat sangat berdetik. Sesekali berehatlah sekejap. Itu kata kita. Mana mungkin masa akan berhenti berdetik tik tok. Ok saya tahu itu. Cuma biasanya pada hari Khamis macam tu la. Mungkin sebab office hour berakhir di jam 4.30 petang dan boleh shut down komputer. Boleh angkat handbag. Boleh matikan suis lampu, suis aircond. Tarik kunci kereta kat pintu. Lepas tu blah. Oh! Bahagia. Dengan kata yang lebih pendek. Hari ini hari Cuti. Yayyyy double yayy triple yayaya yayay. Lagak macam hari ni tak kan bergerak ke hari Sabtu. Err. Boleh tak jangan masukkan nama Sabtu di sini. Boleh tak??     

Sedang menonton Nigella Kitchen. Mulalah terasa nak masuk dalam tv. Mulalah letakkan diri kat dalam rancangan ni. Saya suka dapur yang digunakan. Saya suka memasak. Eh. Suka memasak tapi bukan memasak di setiap hari. Mula terasa nak mencuba memasak kek biskut ada krim. Tengok. Dengan biskut marrie pun dia boleh manipulasikan jadi kek yang sedappp. Grrr. HAHAHA. Saya tak tahu apa nama resepi tu tapi saya tahu macam mana rupa paras yang boleh kita bentukkan. Nampak sedap sekali. Ishhh!! Tetiba ada menu menggunakan sotong. Eh saya ada sotong. Ada je lah, belum tentu saya nak memasak. 

Nigella buatkan saya berkhayal menjadi chef yang hebat di rumah sendiri. Mana boleh tandingi chef yang ada kat luar sana. Tak boleh sebab tak setaraf. Ahak! Sedor diri oo. Kenapalah masakan dia nampak menarik sangat nih haa?? Ok lah. Stop lah dari mengulas tentang dia.

Tadi dah siap memasak hidangan makan tengahari. Lauk singgang ada bendi. Nasi putih. Ikan goreng, ayam goreng kunyit. Air sirap. Alhamdulillah. Terasa macam tak percaya boleh siapkan semua itu dalam masa  yang singkat. Sangat tak percaya. Sebab tu lah saya dah boleh lepak tengok TLC nih. Sekarang saya berada di Sydney, Australia. Macam magic kan?? LOL. Ini yang tak suka menulis secara semborono nih. Nanti makin terserlah keentah apaan entry ni. 

Rasanya dah alang-alang separuh negeri saya menulis, maka elok rasanya saya teruskan. Agak-agak nampak macam tersasar sangat, saya berhentilah sebelum terus sesat. HAHAHA. Kenapa perlu ketawa  sedangkan ianya tidak kelakar. Aisehgirl. 

Yuk Buat Roti. Ini nama rancangan masakan kat AFC. Kita layan chef Wan. Ini baru chef. Marilah kita sama-sama menuntut ilmu. Maaflah jikalau penulisan ini hanya satu perenggan. Sebab saya tak pandai nak buat perenggan. Bila enter, tak jadi la pulak. Maka berlapang dadalah menerima kelemahan gadjet saya eh. 

Eh! saya nak berhenti dululah. Sebab tak nak teruskan menulis. Cikgu kat dalam tv jadinya tak elok saya duk ralit melayan blog duk menulis tertunduk-tunduk. Nanti ilmu nak belajar buat roti, tak sampai kat dalam kepala. Ok. Jaga diri. Selamat berkerja kepada yang berkerja. Selamat beristirehat kepada yang tengah melepak kat rumah. Nantilah bila lappy saya dah sihat kembali bernafas. Akan saya membalas dendam menulis kat MPS nih. Tengoklah masanya akan tiba. Tiba... tiba... tibaaaa.. [sound effect nak tunjuk rasa semangat nak menulis. HAHAHA]


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.