Wednesday, May 29, 2013

Diari Sabtuday

Ke hadapan MPS yang saya sayangi. Ecewah. Patut kalau tulisan macam ni, patut ditulis kat dalam diari ijo dan bukannya kat diari online ni. Eh, MPS dah jadi diari online la pulak. A'aa, baru je naikkan martabat MPS ni.

Tajuk yang saya gunakan kat atas pernah dijadikan tajuk untuk entry sebelum ini. Kiranya tajuk kitar semula aje lah eh, tapi content dia saya tak kitar.

Pagi
Bermula pagi Sabtu itu, saya bersiap-sedia untuk keluar. Pada mulanya hajat saya untuk mengambil ayahanda saya di sekolahnya. Namun demikian hasrat itu tidak menjadi kenyataan apabila kakak ipar 2 memaklumkan bahawa ayahanda saya tidak berkerja pada hari ini. Jadi niat asal berubah kepada niat sampingan iaitu untuk turun ke bandar Kuala Terengganu.

Diariku MPS.

Tahukah kamu bahawa ada hajat-hajat yang telah saya pendamkan, terpendam terlalu lama namun saya harus akur dengan keadaan. 

Laptop yang saya buka pada beberapa hari sebelum hari Sabtu. Eh, hari semalam lah yakni hari Jumaat. Keinginan yang telah lama saya ingin lakukan iaitu menulis blog dengan laptop ni. Haish! Hanya mampu saya buka macam ni. Saya renung lama-lama. Last, saya instagramkan hasrat saya.

'Tetiba RINDU nak buka laptop. Nak berfb di laptop. Nak save gambar dalam ni. Nak baca input-input dalam internet. Hehehe. Padahal nak baca isu yang menarik je. Nak menaip dalam ni. Laptop dah kembali sihat selepas caj rawatan RM260. FUHH!! Oleh itu jangan sesuka hati simpan gambar dalam pictures. Bila hard disc rosak. Memang habis semua gambar. #sedih. Jangan bagi D penuh sampai takde space. Sebelum save file. Scan dulu takut ada virus kan. Hahaha. Tiba-tiba jadi pesanan pulok ;)'
[caption gambar saya tak edit, saya copy sebijik-sebijik]

Fakta:
  • Saya memang sedih sebab gambar kat dalam semuanya dah hilang. Malas ar nak ingat semua ni.
  • Saya kena install semula cara penggunaan awal broadband sebelum saya boleh guna broadband balik. Yelah, bila dah tukar hard disc, semuanya kan baru. Laptop memang tak ada apa-apa kat dalam. Err, kalau ada pun hanyalah gambar [sisa-sisa gambar yang sempat diselamatkan. mode : sedih lagi].
Err, cerita laptop tetiba pulak jadi cerita selingan. Itu bukan diari sabtuday sangat tu. HAHAHA. Baru terperasan.

Tengahari

Selepas withdraw duit saya terus ke kedai kasut. Mode: HAPPY!Sebab terlalu happy kita warnakan ayat itu siap-siap. Happy la sebab ini dah kali kedua saya ke kedai kasut ni. Masa mula datang, kasut yang saya nak takde. Sebab dah out of stock. Kali kedua datang, Alhamdulillah stock baru sampai. Size yang saya nak ada :) Bertambah la gembira.

Selepas dah selesai membeli di kedai kasut, saya terus ke Celcom Centre. Broadband dah lama buat hal. Asyik putus aje linenya. Jadi kita tukar brodband baru. Rupanya proses nak tukar broadband ni tak adalah susah mana. Isi borang, lepas tu dia bagi simcard baru. FOC! Woo. Suka hati.

Dah selesai hal simcard broadband, saya terus ke Klinik Hamidah. HEHEHE. Bayar baki braces. Ada lagi bayaran yang tak jelas. 

Selepas selesai hal bayaran tu, saya terus ke Mydin. Mydin ni, kalau kat KT urmmm, boleh lah diumpamakan macam Pavilion. HAHAHA. 

Dalam perjalanan ke Mydin. Oleh kerana sekarang kan cuti sekolah dah bermula. Maka kesesakan pun bermula jugalah di jalan Pasar Payang ni. Aduss! Jenuh la juga, sebab saya nak ke Mydin semata-mata nak beli hanger aje. LOL. Jauh benor nak dibeli hanger. Saya sanggup nak datang sini sebab hanger baju kat lain tak cantik. Lagipun saya dah beli hanger yang sebelum ni kat sini. Jadinya nak beli yang sama juga! Hijau dan Pink :)

Selesai membeli, terus ke KFC. Dah mengidam sangat nak makan ayam dia tu.

Selesai membeli KFC terus pulang rumah.


Ini rupa simcard baru. Nak juga tunjuk. LOL


Tiada lagi ayat-ayat yang menjengkelkan hati 'contact customer service-simcard crash-bla bla-'.


Cheezy wedges yang sangat gorgeous! HAHAHA. Makanan pun gorgeous juga, hai tak tahu la apa maknanya. Err, bodek tahap langit biru la tu. Tapi serious, sedap sampai licin saya kerjakan.


Masa membeli tu kan, kebetulan promosi untuk sos korea ke apa ke benda entah, masih berlangsung. Jadi saya hanya beli yang snack plate aje. Satu saya ambil yang original dan satu lagi saya ambil [terpaksa] yang korea crunch ni. Tak tahu la macam mana rasa dia, sebab saya tak makan. Saya kasi kat ayahanda. HAHAHA. Jahat! Jenis tak mencuba benda-benda baru, jadi orang lain yang jadi mangsa. Saya sempat tanya adik kat kaunter tu, dia cakap dalam 1 minggu lagi habis lah promosi ni. Ayoo, lama juga eh promo ni. Padahal tak perlu buat pun tak apa. Sebab yang spicy tu dah kira ok dah.


Wedges baru. HEHEHE. Tahu tak, sejak saya berwedges ni kan. Bila nak alih angin pakai high heels, eh jadi dah tak biasa. Terasa lenguh, terasa macam tak best. Macam ruginya high heels saya yang ada sebelum ni. Dah tak boleh nak pakai. 


Ini untuk gambaran yang lebih jelas. Harga nya pun ok lah. Sebab memang tahan lasak. [refer kepada wedges brand sama yang saya dah beli]. Saya pakai balun je. Redah hujan, redah lopak air sampai dah menggelupas. HAHAHA. Macam kulit muka la pulak. 

Ok lah, sampai sini dulu la diari sabtuday. Dah macam rojak la pulak. Ini lah bila dah dapat keyboard mulalah macam-macam yang nak saya taip. Jadinya, adalah lebih baik saya berhenti dulu. Nak kena fikir candy crush saya yang tak naik-naik levelnya. Dah stuck untuk hari kedua. Urmm. Oklah. nanti-nanti saya berdiari lagi. Kalau anak buah baca ni, mesti nak tulis diari juga. HAHAHA. OOoiii!



2 comments:

  1. alamak.. takut la pulak bila baca pasal virus ni. hehe.. tkut laptop rosak.. hehe

    ReplyDelete
  2. sebab tu perlu dan sangat perlu scan laptop kita tu dari semasa ke semasa :)

    kalau tak, haru biru

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.