Tuesday, July 30, 2013

According to Instagram

#lifelately #mylife

Kan saya dah cakap yang sekarang saya banyak RAJIN. Ahaks! Esok esok bolum tontu laie :) Dah lama nak buat entry macam gini, tapi tak terbuat. Kerana di instag saya agak rajin untuk upload gambar berbanding facebook. Facebook untuk update status sesuka hati namun adakala memuakkan. Instag pula saya suka usha gambar. Bukan gambar orang [wajah manusia] namun gambar pemandangan, keindahan alam. Oh ya, Tizz Zaqyah sangat pandai mengambil gambar yang cantik-cantik. Sangat berseni lah dia. Barulah tahu kelebihan dia kat situ. Saya tak jemu nak tengok gambar dia. Ah melalut sudah. Saya banyak mengikuti instag mereka-mereka yang pandai captured gambar yang saya rasa saya suka lihat. Harapnya nanti saya pandai ambil gambar dengan berkualiti. Eheh! P/s: saya selalu cakap pasal instag namun saya bukan ingin menambah rakan. HAHAHA. Sorry sebab telus sungguh menulis. Kerana bagi saya, instag ini sangat privacy [nada poyo]. Kan saya dah cakap, kadang kala saya tak reti nak jaga ayat. Mungkin kedengaran sinis tapi ianya tak bermaksud apa-apa melainkan peringatan aje. Yelah, yelah :)

Ok dah, jangan cakap banyak. Ini liku-liku kehidupanku untuk bulan Julai 2013.

  1. Masa lunch hour, kami ke Avon. Lepas tu ke butik sebelah. Saya ni punya perangai suka, gemor sangat nak try baju. Rasa berkenan namun tak beli la kot. HAHAHA. Baju ni sangat cantik, terletak je kat diri sendiri dan size sesuai sangat. Peplum namun tak adalah ketat sangat tapi kan, masih lagi rasa tak selesa. Jadi berkira-kira dan mencongak lalu saya tak beli :) Ada satu gambar dress tapi saya dah delete. Bila dah tengok gambar baru lah perasan.
  2. Sebelum Ramadan lalu, kami dah berpakat nak makan beramai-ramai. Lalu kami ke Giant menikmati hidangan yang menjadi pilihan selera. Air bandung ni tak boleh nak lawan dengan bandung 3 layers.
  3. Nak sangat makan bunga durian. Lantas saya tempah dengan kawan makcik saya dalam 100 keping macam tu. 
  4. Makan sepuas hati bunga durian. Sangat bersyukur dapat menikmatinya sebab nak tunggu raya lambat lagi. Masa dah tinggal sikit tu kan, mulalah otak berfikir macam kartun. Kan best kalau ada separuh lagi bla bla boleh makan lagi bla bla. LOL! 
  5. Saya bercuti pada Ahad 7 Julai dan ke Giant, lepas tu pergi ke rumah makcik bla bla.. [kalau anda rajin sila rujuk entry lepas sebab kat situ ada kesinambungan cerita]
  6. Ini memang kerja si bertuah aidalela. Beria membeli 3 helai halfmoon shawl. Bila dah dapat, saya tak berkenan dengan material dia. Kainnya agak jarang, tapi tak adalah jarang giler. Bagi saya jarang lah kot. Lantas terus instagramkan dia untuk DIJUAL!!  pada hari sama saya dapat parcel ni. Jangan main-main lah kalau saya tak berkenan. Lepas tu kan duk fikir, kita selalu tertipu dengan 'jenama' butik. Butik yang bagus adakala. Adakala ye, baca betul-betul. Ianya tidak menjanjikan yang bagus juga kepada kita. Alhamdulillah, saya dapat jual 2 helai dan satu helai lagi, terpaksalah pakai. Nekad oo tak nak shopping online dah. Cukup sampai sini sahaja. Malam tu kan, ada member whatsapp cakap pasal satu instag yang jual tudung yang cun. Eh eh terus je beli. HAHA! Nekad itu berkecai. Bila dah dapat tudung tu kan, urmm agak kuciwa kerana jahitan dia agak kurang kemas. Kain dia pun tak adalah tebal mana. Kerana inilah, saya telah nekad untuk membeli kain yang lagi ok untuk menjahit sendiri selendang yang diimpikan. Hanya kita yang memahami diri kita :) InsyaAllah nanti saya ceritakan ye.
  7. Kejadian melanggar seekor haiwan. Rujuk entry yang lalu juga eh. Sebenarnya gambar ini terlebih dahulu saya upload dalam instag berbanding bercerita kat MPS ni. Sebab kat instag kita tulis sikit-sikit aje, kalau kat MPS ni kena banyak idea, kena bertenang barulah boleh pot pet pot pet.
  8. Menunggu waktu berbuka. Afiq memang kat situlah tempat dia. Tak puasa tapi tetap berbuka sama-sama. Dia tak wajib berpuasa pun. Rajin sangat tadah doa, padahal dia dah makan nasi dah. Makan dulu baru berdoa. Afiq afiq.
  9. Jumaat lalu pergi ke Kamdar untuk membeli baju raya bapaknda, untuk diri sendiri dan juga kain untuk dibuat tudung. Baju melayu yang saya pakai ni agak kecil la sikit. Tukar warna, tukar size terus bayar. Ada diskaun 50%. Murah sangatlah baju melayu sekarang. Untuk orang sekarang sebab banyak pilihan :) Oh ya, itu tangan Afiq. Dia ikut sama masuk fitting room.


10. Cukuplah Allah bagiku [kami] dan DIA adalah sebaik-baik pelindung.
11. Kereta kan kat bengkel. Pergi kerja dengan adik 1 naik motor. Dugaan di bulan Ramadan. Tetiba kena sengat dek lebah. Dah sampai pejabat, lepas tu selang sejam pergi ke klinik. Kena masukkan ubat melalui urat. Dua kali cucuk sebab jarum tak masuk dalam urat. LOL! Sakit tapi cuba cool kan diri, sebab tak boleh nak takut sangat. Doktor nak kasi MC, tapi tak naklah. Sebab Khamis balik awal. Jadi macam rugi la kan. Kan dah cakap, pepatah kata malang tak ada bau-bauan yang harum :) Penghapus dosa-dosa kecil. Syukur lah sebab Allah sayang.
12. Dah tak sabar nak pakai baju baru [refer nombor 9]. Lalu terus pakai di hari Selasa. Hari Selasa hari memakai baju baru, tiap-tiap Selasa baju baru [kalau ada baju baru]. Baju pula bulat-bulat putih tanah hijau. HAHAHA. Kawan pejabat cakap nak hantar ke Kuala Besut untuk PRU kecil. Baju ni diperbuat daripada cotton, memang lah saya suka benor.
13. Melipat sebahagian tudung bawal, tudung syiria, shawl dan lain-lain. Saya cuba elak untuk membeli tudung lagi dan lagi. Tetapi tewas. Kena cekalkan hati lagi :) Nanti saya post kenapa boleh beli lagi tudung-tudung tu semua eh. Ya Allah, kenapa banyak sangat nak cerita ni eh. Oh ok. MPS katanya. LOL!             



6 comments:

Terima kasih atas pandangan.