Thursday, July 25, 2013

Dia Dah Pandai

Lama tak bercerita pasal Afiq. Masa malam hari kejadian dia menyepak bola terkena bakul. Bakul jatuh bunga tercabut. Memang terasa nak terus cerita kat dunia apa yang dia kena buat. HAHAHA. Memandangkan keterbatasan saya untuk bercerita disebabkan masalah laptop [kali ke 130 juta cakap kat MPS pasal ni. #muakmuak LOL!!] Yang tu nantilah saya ceritakan di lain kali.

Sekarang, Afiq dah 2 tahun 2 bulan 20 hari. Dan cerita kami sambut birthday pun masih lagi saya tapaikan. Tak tercerita-cerita pun. Nanti bila tapai dah manis giler, saya akan buat lagi entry baru sebagai tanda kat MPS ni eh.

Satu malam beberapa malam yang lepas. Seperti biasa, selepas terawih kami menonton televisyen. Afiq bermain-main dengan abjad-abjad dia. Bersepah-sepah. Dia ok tapi saya tak ok. Geram melihat kesungguhan dan keralitan dia duk bermain abjad.

Pergi dekat dia, lepas tu terus tarik kedua-dua belah pipi dia. Reaksi dia? Ya Allah, sungguh tak sangka macam tu sekali reaksi dia.

Dia menjerit sambil ketap gigi dan nak meluru kiranya nak pukul saya balik. HAHAHA. Muka dia memang susah saya nak tulis kat sini, penuh ekspresi geram giler kat saya. Tapi semua tu ditahan oleh abang 2 saya. Abang 2 cakap 'dok baik Afiq wak gitu'. Kaki dia dah siap nak melangkah ke arah saya. Ok, bayangkan kalau kita geram sangat-sangat kat orang tu, namun tak boleh lepaskan geram kita tu. Mau bergegar jantung. Afiq tak jadi nak balas balik. Padahal saya yang cari pasal. LOL! Time tu yang ada kat kepala saya, uish rugi tak ambil video reaksi dia tadi. HAHAH. Sempat lagi.


Kami memang suka ambil gambar. Kami ambil gambar sama-sama. Tengok Afiq sampai ter'lenggok'. Terlenggok ni maksudnya mendongak lah lebih kurang. Bahasa Terengganu kadang tu kan, saya susah nak terangkan maksud nya. Pandai guna je :)


Afiq ni memang ngada-ngada sikit, tapi dia ok je.


Masa ni malam.


Masa ni siang. Afiq tak mandi lagi.

Yang paling best sekarang Afiq dah pandai :

Marah bila kita usik dia
Merajuk kalau kena marah
Menangis kuat-kuat bila kita usik dia semasa dia sedang menangis [ayat baku ni]
Panggil saya 'Uda uda uda'. Bukan 'Ude' ok Uda. HAHAH. Nak explain juga
Kalau kita cakap 'takmo kawan dengan Afiq'. Dia akan tengok je kat kita, kadang dia datang buat baik dengan kita.
Ambil gambar. Nanti saya tunjuk gambar yang dia ambil. Memang berambang sekali [berambang = suka hati/mengarut]
Dan lain-lain yang akan saya tulis lagi dan lagi nanti. InsyaAllah

*smile*




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.