Sunday, September 15, 2013

Vitamin M

Saya sebenarnya tidak memerlukan vitamin M. Sangat tidak perlu. Namun apakan daya saya. Ianya tetap datang menemui diriku. Ya Allah, teruk sangat kalau diserang oleh Vitamin M nih. Semua benda tak dapat dibuat mengikut perancangan hati.

Sekarang saya bertungkus lumus untuk menyiapkan minit. Kebetulan banyak perkara datang serentak. Membuatkan ianya tertangguh dan tertangguh. Apabila dibawa pulang ke rumah, saya pula bersenang lenang. Haishhh! Vitamin M please go away.

Semasa saya sedang membuat minit ni kan, saya mendengar voice recording. Ianya membuatkan saya terfikir satu benda.

Lumrah hidup kan. Kita bangun dari tidur-ke pejabat-menyelesaikan-membuat kerja pejabat-bincang bincang kalau ada masalah-lepas tu kerja pulak akan membabitkan satu organisasi dengan satu organisasi yang lain. Lantas ianya menjadikan satu rantaian kerja. Kadang-kadang saya selalu terfikir. Fikir cara kartun la. HAHAHA. Yelah, macam main rumah pondok pun ada. Padahal inilah lumrah. Setitik dari titik kehidupan kita. Banyak masa kita,  dihabiskan di pejabat. Kalau berkesan masa yang kita gunakan maka banyak benda yang kita boleh buat. Lebih efektif cara kerja kita, lebih bagus lah.

Pong pang pong. Kan best kalau terus kepada perkara yang penting.  Macam tu la. Mungkin sebab saya banyak masa lalu saya terfikir fikir. EKEKE.

Teringat akan kata-kata teman sepejabat, teman pejabat lama dulu. 'Sembang punya sembang. Macam tu la juga'. Kalau anda pernah melihat atau mengalaminya. Anda akan faham.

Betul la kan. Ringkas itu lebih baik. Jangan suka meleret. Dikecualikan sekiranya menulis dalam blog. Tulis meleret leret pun, takde siapa nak marah. HEHEHE.

Ok, ini hanyalah entry sepintas minda berkata kata. Memang arah tuju tidak dapat dipastikan. LOL. Sinikal la sikit.

Topik asal. Saya harap Vitamin M tak selalu menyerang diriku. Err. Tahu tak apa itu Vitamin M??

#malas

aidalela
home
15.9.13 / 1.25am

1 comment:

  1. pelik dgr Vit M tu.. hehehe btw, maybe sis boleh drop my blog www.ellyanaisa.com
    ni bukan spam! hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.