Saturday, December 28, 2013

Surat Dari Seorang Penganggur

Al-kisah satu cerita sorang budak pompuan yang bergelar penganggur. Hidupnya tak lain tak bukan hanya mengabihkan boreh, menaikkan bil letrik dan tak lupa juga menambahkan koleksi masa tido hinggakan tak boleh bukak mata dek kerno tido yang lama. Ish ish ish. Namun bogitu, otaknya takla beku sampai tak leh berfungsi. Eh.. pandai tau dia mencongak masa depan dio.

Cita-cita dan impian dia memangla tinggi, namun camne la nak capai cita-cita dan impiab kalau tak dak keje. Asap je la. Dikira ditolak dibahagi dan dicampur sampai naik poning. Jalan penyelesaian untuk bersara dari jadi penganggur masih tak terbukok. Tapi yang empunya diri dah meronta-ronta nak keluar gak dari sarang pengangguran yang akan memberikannya satu masa depan yang gelap dan kucar-kacirkan hatinya.

Oh.. pembaca sekalian, kalau hang ada atau tahu ada jawatan kosong keje yang HALAL, beritahulah cek noo!!

Iklan ini untuk mereka yang ada keje untuk aku
Sah sehingga aku dapat koje

-sign-

[semalam masa kemas barang barang kan, terjumpa surat ni. HAHA. surat masa jadi penganggur yang dihormati okay! wah wah. siap ada luahan hati eh. surat ni mungkin sebab dah bosan sangat kot tak ada keje. entah dah berapa lama usia surat ni. sampai naik kuning warnanya. surat ni terkoyak semalam sebab tersilap pegang. huhuhu. ok lah tu, surat ni bukti sekurangnya saya pernah jadi penganggur sekejap selepas habis belajar kerja. MUEHEHEH]



1 comment:

  1. Rupanya surat itu di tulis oleh kamu ya.. aida. Kemain gigih akak baca yang dlm kertas.. tau tau kat atas ada di tulis semula jelas2 hahahahah...

    Simpan surat tu buat kenangan..





    Nong andy

    ReplyDelete

Terima kasih atas pandangan.