Sunday, July 20, 2014

MH370 & MH17

17 Julai 2014 (Khamis)
Keluar dengan sepupu mencari peralatan/barangan untuk menjahit. Kelengkapan menjahit sepupu dah tak mencukupi maka kami dengan gigih meredah malam. Selepas tu ambil sepupu lagi sorang yang balik dari Kemaman dalam jam 11 malam kot. 

Sepupu hantar kat rumah. Sampai rumah letak barang-barang.

18 Julai 2014 (Jumaat)
Buka whatsapp group MH370. 

J: Wake uppppp
Semua tido ke
woi woi
ada kes nk woi
*ni [tersasul sasul nak taip. LOL!]
MH17 pulak ni

S: terhempas kat border Ukraine

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

lepas diaorang bersembang. baru saya menyampuk. Sebab masa tu saya terkejut sekejap. Kalau cerita kat sini kan, nanti panjang cerita. Tapi orang cakap, mimpi buruk tak elok jangan dicerita kat orang lain. 



Tak sangka group MH370 yang kami tubuhkan untuk membincangkan hal semasa MH370 ini masih relevan. Selepas dengar kejadian tu, saya tambah kepada MH370 & MH17. Bila menaip nama group tu saya terfikir sesuatu. Kalau saya tulis memang akan dianggap lantangnya. Yelah kan, benda besar terjadi mau kita tak terfikir kot.

Apapun, takziah kepada semua keluarga mangsa. Cuma untuk hal MH17, saya dah bagitahu kepada ahli kumpulan bahawa saya tidak berapa minat untuk all out bagi pandangan sebab saya rasa terkilan satu lagi saya rasa macam urmm nak kata buang masa tak adalah, namun macam tak berbaloi kalau bincang pun. Jadi kami semua bincang biasa-biasa je tak ada lah beria macam MH370. 


Sejarah penubuhan group ni : 
Group admin dia J. Ditubuhkan pada 12/3/2014. Lepas tu pada 10/6/2014 kami iaitu saya dan S telah diremove dari group tersebut oleh J. Group tu dibubarkan sebab cerita MH370 dah banyak bersimpang siur. Plus kami dah malas nak fikir sebenarnya. Sebab bukan dapat jawapan pun. Kiranya masa tu, group ni dah tak berapa nak relevan la.

Namun pada 11/6/2014 [selepas tak sampai sehari dibubarkan. HEHEHE] MH17 370 ditubuhkan semula atas alasan tak best sebab tak ada tempat yang boleh kami bincangkan bersama-sama. Group tetap dikekalkan dengan nama MH370. Namun pengisian di dalam kumpulan ini lebih kepada semua isu. Nak cakap apa-apa isu semuanya tak ada masalah kat dalam ni. Kami ni jenis tak suka sembang lebat kat dalam facebook. Biasanya kat dalam whatsapp group la kami sembang macam-macam. Sebab kat sini privacy dan tak semua perkara kita perlu war-warkan dalam media sosial. 



Pada pagi Jumaat tu, baca kat facebook yang zionis laknatullah dah serang melalui jalan darat. Memang sedih sangat-sangat bilamana baca berita ni.

Antara kes Gaza dan MH17 kedua-duanya menyedihkan, namun saya lebih terkesan kepada kanak-kanak yang tak berdosa yang menjadi mangsa di tangan penzalim. 

Gaza & MH17 : SAMA namun tak serupa

kedua-duanya GENOCIDE!



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.