Thursday, August 28, 2014

Hai Kesayangan

Assalamualaikum. 

Entah apa aku nak tulis agaknya ni. Di, luar kereta bising ke sana ke mari, dah nama pun jalanraya. Oh, itu bukan apa yang patut ditulis di sini.

Esok hari minggu, esok juga hari kerja. Seronok? Eh beronok ronok rasanya. Gundah? Ada lah sedikit gundah. Tapi biarkan lah dulu rasa tu bertamu di hati. Jangan dilayan sangat. Urmm, marilah kita bercakap-cakap mengenai perkara-perkara yang menggembirakan hati.

Ya i like sangat nih.

Beberapa malam dulu, saya ke Kamdar. Konon nya nak beli kain. Eh dah bukan konon namun memang nak beli kain. Pergi nya memang tak lama pun, adalah dalam satu jam lebih. Sebab dah plan nak tonton cerita kat 114. Nampak sweet sangat cerita tu, lalu i follow jer lah. Tajuknya urmm kelupaan lah. Asyik lupa aje ni. HAHA. Tersengih padahal dalam hati ribut. Takut weh kalau asyik lupa. Tak nak ar fikir hal menakutkan ni.

Ok.

Ok kita sambung balik.

Lepas tu kan, masuk Kamdar. Wah wah, bukan ada orang pun. Tercegat melilau mata-mata ni pandang ke depan ke atas. Macam 'hei, apa ke Kamdar ni sudah kekeringan pelanggan? atau aku yang silap masuk atau apakah ini semua?'. Belek kain sini, belek pulak kain kat depan. Pilih punya pilih, akhirnya dapatlah 3 helai kain yang dirasakan cantik di mata.

Oh, ya. 2 pasang nak buat dress dan 1 meter lebih kain lagi untuk dibuat tudung [shawl].

Sebenarnya seronok juga ya pergi membeli belah tanpa memandang tanda harga. Terus ambil dan ambil. Berkenan aje kita 'dik potong kain ni 4 meter'. 'Dik ini lagi 4 meter'. 'Dik ini angkut semua kat dalam kereta saya eh'. HAHA. Teruk juga angan-angan ni eh. Macam berbaur kesyaitonan yang suka amalan membazir.

Serius sikit. Tapi betul, banyak juga untung kalau kita membeli kain di kala adanya sale. Bukan Saleh ok, sale. Sebut betul-betul. Dan banyak juga duit yang dapat dikuruskan. Tak ada lah kita keluarkan duit secara banyak-banyak yang membuatkan mata kita sayu, air liur ditelan dengan pahit. Lalu lemah gemalai pabila melihat purse yang semakin mengering. Tak ada, at least bukanlah tak ada langsung namun dapatlah kita kurangkan sedikit pembaziran.

Ok lah. Ok lah untuk sekian kali lagi. hehe. Sebab penulisan ini memang tiada bertujuan pun, sekadar mengisi masa lapang sementara balik. Ketahuilah, saya dah rindu banyak-banyak nak menulis sambil letakkan gambar dalam entry. Serius! Ketahuilah, andai saya ada akses internet kat rumah, dah lama saya buat. Ketahuilah kalian.

Lalu? 

Biarlah saya berlalu dahulu meninggalkan kesan penulisan di sini. Ya, sebagai bukti kepada kalian bahawa saya rindu nak bercerita. 

Nantilah ya, sekarang ni hanya sempat menaip laju laju sampai keyboard nak melambung. haha. Ini bukan bola lah aida oit.

Ok, lah saya undur diri dahulu. Namun sekali lagi saya tekankan, saya rindu nak menulis di rumah di waktu malam bertemankan cengkerik di tepi bilik. Wah, nampak sangat kedesaan di sini.

Ayoh! saya terpaksa pulang dahulu. Esok masih ada lagi kerja yang menanti. Ah. Usah khuatir, malam ini kita girangkan hati dulu. Gundah gundah itu kita layan esok lah. Semoga ada sinar menanti ku di hari esok. Amin



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.