Thursday, August 7, 2014

Sigma - Istikharah Cinta

Berehat sekejap, cari nafas baru nak memulakan kerja baru. Alah, sebenarnya dah memang selalu berehat pun. HEHE. Ini curi-curi menulis. Sekarang dan sejak beberapa bulan kebelakangan ni, memang selalu curi dan mencuri. Almaklumlah sejak dah terminate celcom pengcekik darah tu, aku memang dah tak ada alternatif untuk memblog.

Nak blog dari handphone, memang tak boleh. Line sangat slowwww ya ampun! Jadi malas lah nak membuang tenaga sakit hati marahkan line ke apa ke benda tu semua. 

Minggu ini adalah minggu lagu-lagan. Ini adalah satu lagi lagu yang memang aku suka. Semalam cari punya cari dan barulah tahu tajuk lagu ni. Itupun sebab masa Selasa tu ada cerita kat tv alhijrah tu. Sedetik cuma ke apa tajuk dia eh?

Lagu ni la yang biasa dengar kat tv termasuk lagu kat dalam entry bawah tu 'Bila Tiba'.

Cuma macam kartun sikit lagu ni. Bukan lirik dia yang kartun, tapi tempo lagu ni. Mula-mula slow motion je. Tengah ralit dengar, tiba-tiba tempo dia rancak macam kena tampar berpusing. HAHA. Bila dengar tu, rasa macam 'wehh bijok ngat lagu ni'. LOL! Tajuk dia punyalah jiwang 'Istikharah Cinta'. Padahal istikharah tu lebih meluas penggunaan dia. Nak beli tanah, nak beli rumah, nak kerja, nak apa jua yang kita rasa tak sure, tersepit antara dua. Kita boleh istikharah, bukan hanya tertumpu pada cinta. Errr, ini pandangan aku je lah.

Dalam banyak-banyak video clip, video ni yang aku pilih sebab rasa macam lebih dekat dan suka pada peringatan yang ada dalam video ni.

aku : kerana penulisan enrty ini lebih kepada diari. sebab kalau tulis diari hijau, memang saya tulis aku je kat dalam tu. tak ada bersaya-saya dalam diari tu. Lagipun diari tu kita yang baca sorang diri. Peace!






No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.