Thursday, October 16, 2014

Afiq

Petang semalam balik dari kerja. Sengaja tunggu budak Afiq balik dari pasar malam. Ada benda yang nak dieksyenkan kat dia. Bila nampak dia dah balik dengan Umminya terus saya tunjuk bubble yang saya beli.

Mood Afiq bertukar menjadi teruja. Sangat teruja!

'Eh Cuda, hok Cuda ke tu?', tanya sambil tersengih.

'Yelahh, jawab dengan eksyen!'. LOL!

Saya buka dan tunjuk buih sabun yang saya hasilkan. Sebenarnya sebelum pergi kerja pagi semalam, saya dah test tunjuk kat Abang 2. HAHA. Semangat nak pergi main kat stadium. 

Nantilah saya tunjuk. 

Petang tu selepas layan Afiq, saya terberadu sebab mengantuk. Afiq masuk bilik. Saya mamai. 'Mana buih sabun cuda?'. 'Oo cuda simpan'. 'Boleh dok wi kannan ke ikan?' [maksudnya boleh tak bagi makanan kat ikan?]. 'Urm, boleh'.

Saya tak tengok pun apa Afiq buat kat dalam bilik saya.

Bangun dari beradu tengok jam macam dah lambat sangat nak ke kelas. Lalu saya acah-acah Humaira dulu. Menggelekek dia gelak. Maknanya saya ni kelakar ke? Bukan, maknanya dia tengok 'teruknya rupa makcik aku'. HAHA.

ABC yang ayah saya beli masih belum saya minum. Petang tadi dahaga, bila mengantuk layan mata dulu.

Afiq siap-siap nak ke masjid.

Saya pula duk berkira-kira nak pergi kelas ke tak nak?

Otak tak nak pergi tapi tangan dah capai buku semua peralatan. Saya ke kelas. Lambat.

Malam tadi dalam jam 11 lebih lepas sampai kat rumah selepas kelas. Errr, saje tulis senafas macam tu. Saya iron baju sat. Berborak seketika dengan kakak ipar 2. 

Tadi Afiq tanya 'cuda mana ummi?'. Bila kita cakap 'cuda pergi sekolah'. Dia jawab 'Afiq nak main dengan cuda'. Haa, nampak tak permainan Afiq kat sini. Beria nak main dengan kita sebab kita ada bubble tu. LOL!

Masa kak amani pergi klinik, tunjuk kereta cuda kat Afiq. Oo lupa, patutlah diaorang boleh nampak kereta tu. Sebab saya lambat jadi saya parking aje kat tepi bangunan. Jadi siapa yang kenal dengan kereta tu, akan nampak lah wajah kesayangan beta tu.

Seronok juga usik budak-budak ni. Walaupun kita bukan berumur 3 tahun, namun kita boleh mentiga tahunkan seketika umur kita demi melayan kerenah mereka. 

Cubalah, tak rugi pun!


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.