Thursday, October 2, 2014

Teruja

Teruja sangat-sangat sebab petang semalam dapat tahu minyak naik. Wah, naik lagi. Seronoknya. Bila minyak naik, kita nanti boleh lah kita mulakan perniagaan menjual minyak. Minyak angin tak kira. Siapa yang buat lawak minyak angin, nanti saya naik angin.

Sebenarnya saya sangat seronok lagi girang bilamana mendapat perkhabaran dari alam maya - media sosial - media elektronik sebegitu rupa. Marilah kita gembira secara marathon. Sebelum ini harga minyak hanyalah RM2.10. Murah sangat kan? Saya tak berapa gemar dengan murah murah haiyaa sangat murah oo. Tak berapa gemar. Jadi saya memang mengalu-alukan kenaikan minyak ini.

Dalam masa yang sama, saya dah target. Nanti semua yang lain-lain akan turut naik. Well, apabila domino dijentik jatuh, maka yang lain akan turut tersembam. Eh, seronok lah kan macam nih? semua akan naik bersama-sama, tak adalah minyak sensorang je yang naik. Ini adalah sangat tidak adil kan? [insert: drum roll with dancing mouse. Krik krik]

Hari ini adalah hari rasmi bagi kenaikan tersebut. Saya tak catat pun dalam diari, tapi saya InsyaAllah dah paku kemas-kemas kat dalam kepala. Bayangkanlah sendiri, saya paku kertas bertulis 'minyak naik 20 sen JER'. Epik sangat ah sampai nak mintak kalian bayangkan. 

Malam semalam juga, sebagai memori untuk diri sendiri. Selepas kelas, terus bergegas ke stesyen minyak. Tak ramai sangat orang mungkin sebab waktu tu dah jam 10 malam lebih. Saya menunggu penuh sabar bagi mencatat memori menggunakan minyak dengan harga lama. Dan selepas ni, kita akan gunakan harga baru pula.

Seronok kan?

Yeay yeay!


-Rasa nak bagi pelempang je. sangat geram dari malam tadi lagi. Hnshshhshshs! Lagi rasa geram bilamana mendengar ayat 'pergi isi ramai-ramai macam esok dah tak boleh isi minyak'. Eh Hello! Ok, dah dah. Nanti panjang cerita.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.