Friday, January 30, 2015

2 Minggu Ini

Berjaya siapkan kerja yang penting. Penting bagi saya kerana selagi tak siap, maka akan ada lagi kerja yang tertangguh.

Perkara yang sangat terkini. Urmm, pada bulan depan akan menyaksikan saya berhadapan dengan tugasan yang agak mencabar diri. Saya selalu katakan pada diri dan kawan-kawan. 'Sementara masih muda, tak mengapa diberikan tugasan yang berat. Nanti-nanti dah nak pencen, semoga saya dapat tugasan yang ringan'. Betul. Saya rasa adalah lebih baik begitu. Biarlah bertangisan dulu dan bergembiraan di kemudian hari. Itu jalan yang saya doakan, namun tak tahu lah kan macam mana nanti. Kita merancang memang nak yang molek-molek je. HAHA. Gelak sebab saya tak boleh bayangkan nanti, bila saya dah tua-tua benor masih lagi mengadap komputer nak menekan sistem. haha. Mau kena gelak dek budak muda nanti. 

Berbalik kepada tanggungjawab baru yang akan dipikul nanti. Sebenarnya saya sendiri takut. Boleh ke saya nak buat semua kerja tu dengan baik? Sementelah yang sedang memikul tanggungjawab tu kan, adalah berkali ganda lebih baik daripada saya. Dia memang bagus amat. Benda yang paling saya takut ialah apabila orang bandingkan hasil kerja nanti. Takut!

Doakanlah semoga Allah permudahkan cabaran yang bakal saya hadapi nanti. Memang banyak benda yang kena fikir. Banyak benda yang saya perlu susun dengan teratur supaya kerja lebih tersusun dan siap mengikut masanya. Amin.

Oh ya, ini bukan naik pangkat tetapi bertambah tugasan je. Kan best kalau naik gaji beberapa tingkat. HAHA, Sempat berangan! 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.