Saturday, October 10, 2015

Macam Ultraman Pulak

Dalam kesamaran malam, saya menuju ke rumah mak saudara yang letaknya di sebelah rumah sahaja. Tak sempat 3 minit, saya dah sampai di tepi rumah dia. Saya menepuk dinding rumahnya sambil memanggil,

'Mok Suuuuuuu'
'Mok Suuuuuu. Nak pinjam charger'.

Kenalah tepuk dinding nanti dia tak dengar pulak. Mak saudara buka tingkap.

'Mung nok nape?'.
'Nok pinjam charger kejap'.
'Uh, bateri aku lemah gak!'.

HAHA. Saya terus gelak sambil cakap kat mak saudara 'Bateri lemah. Macam ultraman pulak bateri lemah'.

Mak saudara berlalu pergi ambil charger. Sebab dia bukan tahu pun pasal ultraman. haha.

'Esok mung bagi mula. Bateri mak su lemah gok ni.'.
'Ho ar, esok aku bagi ar'.

Biasalah, orang lama kan dia guna bahasa klasik sikit.

Sebenarnya, rasa kelakar pulak bilamana orang cakap bateri lemah. Biasanya kita akan cakap bateri weak atau bateri nak habis atau adok bateri atau bateri mapuh! haha. Ya, kami kan orang Terengganu. Jadi memang akan cakap bateri aku mapuh doh. LOL!

Charger saya ada, tapi tinggal kat pejabat. Handphone ayahanda saya dah kehabisan bateri. Charger yang kami gunakan ialah charger Nokia yang jenis lubang kecil tu. Ya, saya masih lagi menggunakan handphone Nokia disamping Samsung. Dah tak ramai rasanya gunakan charger sebegitu. Kebanyakkan orang sekarang dah guna usb biasa tu je. Almaklumlah dah guna smartphone. 

Antara sebab Nokia masih lagi menjadi pilihan kerana baterinya. Boleh tahan lebih kurang 3 hari tau. Ok lah tu berbanding dengan samsung yang hanya mampu hidup paling koman hampir sehari je.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.