Wednesday, November 25, 2015

Lukisan Dari Jiwa

Malam lepas, Afiq bangun dari tidur dan melihat kertas lukisan berada di tepi saya. Sebetulnya kertas lukisan tu dibeli untuk dijadikan background. Apabila dia melihat kertas tersebut, si Afiq terus meminta saya lukiskan sesuatu.

Saya ni memang tidak pandai lagi berseni untuk melukis. Cuma berbekalkan sedikit pengalaman semasa memenangi lukisan ketika darjah 6 yang lalu, saya memenuhi permintaan anak buahku.



Dengan daya dan bersungguh-sungguh saya lukis. Dapat saya lihat pada lukisan ini kecantikan dan tidaklah buruk sangat kan? Mungkin saya terlalu dibuai oleh sang dewi keperasanan tahap langit ke 7 semasa melukis.

Kemudian, Afiq meminta juga walidnya melukis. Dan hasilnya sangat berbeza dengan saya.




Saya akui, abang 2 saya mempunyai bakat seni yang tersendiri. Dan saya mengundurkan diri tanda kalah.

Mungkin boleh cuba lagi di lain masa. Mungkin.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.