Wednesday, December 30, 2015

Sekali Sahaja di 2015

Sambung lagi entry #throwback sempena dah nak akhir tahun 2015. 

Semua orang suka makan-makan dan begitu juga diri ini. Cumanya kami tidak mempunyai kesempatan menerjah dan menerokai alam makanan dengan jaya disebabkan kami hanya mempunyai rehat 1 jam sahaja. Bila dah makan, bergegas nak balik ke pejabat pula. Adakala kami tersasar juga masuk ke pejabat lewat sedikit dari jam 2:00 petang. 

Hari tu kami dah berpakat nak mencuba ayam penyet di Mydin Mall. Selama datang kat sini, tak pernah mencuba ayam penyet. Tiap kali lalu kat depan restoran ni, pemandangan biasa yang kami lihat ialah penuh dengan pelanggan.

Jam menghampiri 1:00 tengah hari, kami semua masuk ke dalam kereta menuju ke sini. Masing-masing dengan menu masing-masing yang rata-ratanya adalah sama. Hehe.



Tahun ini, hanya sekali ini sahajalah kami makan ayam penyet. Eh maksud saya, saya sendiri. Kawan-kawan yang lain tak pasti macam mana. Benda yang paling sedap kita makan ialah kerak [entah apa nama dia yang sebetulnya] yang ditabur di atas ayam tu. Rasanya kruk kruk dan sukar di mengertikan. 

*******

Makanan lain yang hanya sekali di makan pada 2015 ialah pulut durian. Ini ialah hidangan selepas kami mendengar taklimat. Sedap! Cumanya pulut durian kita tak boleh makan dengan kuantiti yang banyak. Muak!



Pulut durian adalah lebih bagus jikalau dimakan dengan perut yang kosong. Ia akan membawa maksud anda akan dapat banyak dengan kuantiti yang lebih sedikit berbanding biasa. Sekiranya preut perut dah kenyang, agak mustahil kalau nak habiskan 2 mangkuk pulut durian melainkan jika kalian ialah hantu pulut durian. Hehe.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.