Thursday, January 28, 2016

Followers Yang Menjunam Secara Tiba-Tiba

Tak tahulah kamu semua perasan atau tidak. Nak dijadikan cerita, saya ni bukan ramai followers sangat. Itu bukan masalah dia [ramai ke tak], akan tetapi yang masalahnya sekarang ialah number of followers tu akan sentiasa drop sampai berpuluh orang. Takut!

Saya dah perasan dah banyak minggu dah. Yelah, bilamana pengikut tak ramai kita mudah nak perasan jumlah pembaca tu. Pada mula angka menurun, saya terkesan juga [baca berdebar]. Haha. Memang kelakar apabila mengingatkan ketakutan yang tak munasabah saya tu.

Ketakutan:

1. Apa yang aku tulis hinggakan orang 'exit group' ni eh?
2. Tulisan aku ada yang kasar atau bajet bagus atau menyakitkan hati [paling saya takut] orang ke? Yelah, kadang kita tak sedar main tulis aje walaupun apa yang kita ceritakan itu hanyalah cerita harian kita.
3. Terasa sangat takut. Terasa 'eh aku ada musuh ke?'.
4. Banyak lagi, nak cerita malu. Haha. Tapi memang sangat menakutkan hati terutamanya apabila ingat tentang 'musuh'. Zaman sekarang kan bahaya. Haha. Memang penakut aku ni.

Selepas saya selidiki, rupa-rupanya blogger ini dah remove semua followers yang tidak menggunakan google akaun.

Semua link ini saya baca kerana keterujaan nak tahu apa sebab musababnya:

Boleh jengah link ini : Bloggers Followers
Link : The Followers Rewrite Should Only Affect Following
Link : Dear Followers Of This Blog

Baca semuanyalah kalau rajin kat blog mamat tu.

Forum : Forum Blogger

Ini saya petik sikit dari forum "As part of this plan, starting the week of January 11, we’ll remove the ability for people with Twitter, Yahoo, Orkut or other OpenId providers to sign in to Google Friend Connect and follow blogs. At the same time, we’ll remove non-Google Account profiles so you may see a decrease in your blog follower count."

Okay, dah terang dan melegakan hatiku yang gundah gulana. Ingatkan ada tulisan yang telah mencarikkan perasaan pembaca [eceh, bajet ada pembaca. Haha]. Rupanya ini yang mereka lakukan kepada semua pengikut yang telah mengikuti mana-mana bloglah. Tak kiralah kan blog siapa.

Sekarang, dah LEGA. Tersangat lega. Buat terkejut orang ajelah google ni.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.