Tuesday, June 21, 2016

Ulser

Dah 2 hari anak buah si Humaira kena ulser. Mulanya saya ingatkan dia demam. Menangis hampir setiap masa. Dengan orang lain, memang dia tak nak. Biasanya orang yang dia cari ketika sakit ialah walid dan ummi dia. Mak sedara dia ni, memang dia nak sekejap-sekejap aje. Normallah kan. Kalau kita sendiri pun, kita nak dengan mak kita.

Ketika awalnya, saya ingat dia demam. Namun semasa ambil untuk dukung dia, mak oi sejuknya badan dia. Kaki sejuk, tangan sejuk, badan sejuk. Saya tanya pada kakak ipar demam ke apa? Kakak ipar 2 bagitahu yang Humaira ni kena ulser. Jadinya memang banyak benda tak boleh nak telan sangat. Mood dia pun meragam.

Makan memang sikit ajelah.
Menangis memang memanjang sampaikan bengkak mata, mata tu jangan cakaplah. Kasihan!

Kawan-kawan cakap, kalau ulser ubatnya ialah suruh budak tu makan aiskrim contoh perisa vanilla ke. Kakak ipar cuba bagi, namun Humaira tolak. Dia ni memang keras! Semangat dia tu. Urmm. Nak kata degil, urmm bukan degil. Tapi macam keras hati sikit.

Malam-malam terpaksa dibawa keluar bersiar-siar sebab nak elak dia menangis. Nak berdukung sepanjang masa. Rasa semakin kurus kakak ipar tu. Letih, kita tengok pun letih. Tapi tak berdaya nak menolong sebabnya Humaira ni tak boleh nak diagak.

Nantilah saya cerita mengenai kisah dia nak wean off dengan umminya. Kasihan sampai tak tahu nak cakap.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.