Tuesday, July 12, 2016

Comelnya Dia

Semalam saya cuti. Sambung cuti raya sementelah perasaan malas agak berkuasa di dalam diri. Agak lama bercuti pada kali ini. 11 hari! Termasuk Jumaat dan Sabtu. Sebetulnya setiap kali raya, memang saya akan mengambil peluang bercuti lama-lama.

Pada tengah hari semalam, saya dan Afiq menonton tv. Untuk rancangan yang sesuai, saya memilih Sekolah Saya Hebat. Show ini dikendalikan oleh Farah Anuar. Nak dijadikan cerita, ketika sedang kami menonton. Si Afiq 'lawo pipi dia Cuda'. Saya terpana sebentar. Apakah? Afiq sambung lagi, 'bukan hok ni'. Ketika itu pandangan kamera dihalakan kepada penonton yang saya pasti kebanyakan cikgu-cikgu yang bertanding. Hanya 2 buah sekolah yang bertanding ketika show ini bersiaran. 

Saya pasti Afiq ingin saya tahu yang dia bukan maksudkan pipi comel itu bukan pada penonton. Selepas itu, kamera dihalakan semula kepada Farah dan peserta sekolah. Afiq sambung lagi. 'Hok pakai tudung tu Cuda'. Haha! Anak buah aku dah pandai dah.

Kami melihat sambil mulut Afiq pot pet pot pet. Banyak ulasan dia.

Afiq rasa hok laki tu dok menang. Ork Cuda ork? Saya hanya mengiakan aje.

Ketika debat mengenai mana lebih berjasa ke apa entah. Hang Tuah atau Hang Jebat. Pelajar sekolah asyik sebut pembunuh. Hai, Afiq tanya lagi. Bunuh tu apa? Terpaksa terangkan. Keluar darah dan mati.

Yang paling haru sekali ialah ketika rancangan dah nak habis.

Comel ye ork Cuda? HAHA! Ingat kan dah habis. Rupanya masih ada sisa-sisa pujian pada Farah.

Comel ork hok orang besor tu Cuda. Macam Qu Puteh je Afiq nampak.

HAHAHA! Rasa tak percaya dengar bait ayat si Afiq ni. Hamboi dah pandai memuji orang perempuan, padahal baru 5 tahun ni.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.