Wednesday, October 19, 2016

19.10.2016

Banyak ingin dilakarkan ayat-ayat bergabung menjadi satu ceritera panjang. Ingin dikongsikan pelbagai warna pelangi yang sedang diharungi tika ini. Saat dan tika itu hampir pasti. Mungkin akan kekal tiada berubah. Hati perlu kuat dan tetap terus melangkah. Rasamu? Tiada rasa malah hanya ingin melangsai dan membersihkan semua saki baki kerja sebelum bertukar pemandu.

Setiap apa yang Allah hadiahkan dalam hidup kita adalah yang terbaik. Satu ketika saya berfikir kenapa dia mengikut saya? Ke arah mana saya harus lari? Lagi mengusar rasa. Berfikir dan akhirnya dibiarkan sahaja. 

Hari ini, Allah leraikan apa yang saya fikir sejak beberapa bulan dahulu. Allah rancangkan yang indah buat saya. Dia datang dan saya akan pergi. Alhamdulillah. Mana nikmat Allah yang hendak kita dustakan?

Alhamdulillah. Nanti kita sembang panjang eh.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.