Tuesday, October 25, 2016

Kes Culik

Malam ni ada bola dan sudah semestinya bola menjadi siaran pilihan abang 2 saya. Bila waktu dah menginjak 10:00 malam lebih dan lebih. Saya cuba usulkan agar siaran ditukar.

Remote control saya capai dan channel ditukar. Buka tv3. Tak best cerita ni. Pelakon tak tahu siapa nama. Sempat lihat tak sampai 5 minit terus saya tukar cerita lain. Saya tekan info dan nampak tajuk Maduku Telefon Bimbit. Tajuk macam kelakar jadi kita tak perlu tengok.

Selepas tu saya buka Suri Hati Mr. Pilot. Tak layan sangat cerita ni sebabnya bertembung masa dengan Patahnya Sebelah Sayap. Jadi ada peluang ni, saya layan jugalah.

Sedang elok tengok dalam beberapa minit. Eh! Semakin menjadi-jadi nampaknya kes culik. Bahaya betul zaman sekarang. Rasanya baru malam tadi tengok insiden penculikan kat Patahnya Sayap Malam. Malam ni ada lagi kes culik. Si Warda kena culik. Apakah? Hahaha.

Lawak giler bilamana ada tiga jejaka pakai baju putih berdiri kat luar pintu. Macam 3 Abdul je. Rasanya mereka semua pilot. Hahaha. Tak boleh tahan nak gelak! 

Dia Semanis Honey : Hani kena culik.
Patahnya Sayap Malam : Alisha kena culik.
Suri Hati Mr. Pilot : Warda kena culik.

Hahahha. Molek sungguh buat cerita. Detektif, polis, sakit kanser.

Saya cakap kat abang 2. 'Aku dok abis lagi tengok kes culik malam [semalam]. Malam ni ada pulok. Haha'. Abang 2 jawab 'biasa ar cerita tet tet trettt tettt!'. Haha. Kena tapis.

Dahla lawak malam tadi tak habis lagi. Siapa yang perlu kita sian? Tanya abang 2 saya. Dia tanya dia jawab. Meli [Ramli ayah Amzar] ar hok sian kali [paling kesian] kata abang 2 saya. Haha. Tak pasal-pasal kena pergi balai polis bagi keterangan. Dahla sampai habis cerita tak tahu dah balik ke belum dari balai polis. LOL! 

Apapun cerita ni lebih kurang aje kan? Bolehlah untuk dibuat hiburan sesekali.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.